lördag 1 januari 2011

En läsutmaning

Det har ju kretsat så många olika läsutmaningar runt bokbloggatmosfären det senaste året. Jag har aldrig varit med på någon, men har alltid tycket att det verkar väldigt roligt. Därför blev jag väldigt glad när jag såg att Paula på Paulas Bokblogg har startat en läsutmaning om att läsa vidare på påbörjade bokserier. Själva inlägget hittar ni här. Den utmaningen passar perfekt för mig, jag har nämligen väldigt många serier som jag aldrig avslutat. Jag tänkte fokusera på de serier som jag börjat på för ett tag sedan men aldrig komit för att fortsätta på. De serier som jag ändå har tänkt läsa känns inte som någon idé.

Här är min lista på serier som jag vill avsluta:

Imorgon när kriget kom
En otroligt bra serie i sju delar. Jag har den sjätte och sjunde kvar.

Sagan om klanen Otori
En serie med en handling som jag egentligen tycker är ganska tråkig, men det fantastiska språket gör den bra ändå. Bok fyra och fem har jag kvar.

De vandrande städerna
En offatbart bra bok som jag verkligen undrar varför jag inte fortsätte med resten i serien. Det finns nämligen tre till som nu tänker hugga in på.

Oönskad
En till rysligt bra bok som jag inte förstår varför inte forsatte på. Det finns en bok till som jag bara måste läsa!

Tillsammans-serien
Jag har läst de första två böckerna, men orkade aldrig ta tag i den tredje. Bra tillfälle nu!

Percy Jackson
Ännu en serie som jag bara läst den första boken i. Vill verkligen läsa resten!

Bröllopsfixarens dotter, även känd som Öppna ditt hjärta
En trevlig, lättläst liten bok som jag läste för några månader sedan. Är nyfiken på fortsättningen.

En shopaholics bekännelser
Underbar bok, säkert underbara fortsättningar också!


Det var det. Några fler än vad jag väntat mig, men jag ska nog klara det... Hoppas jag. Det ska bli kul i alla fall!

6 kommentarer:

  1. verkligen en riktigt bra utmaning! :D

    SvaraRadera
  2. Bra utmaning! De sista två delarna i Imorgon när kriget kom-serien är väldigt bra, speciellt den sista! Och Percy Jackson blir bara bättre och bättre för varje bok, i alla fall enligt mig. Kämpa på tills du kommer till femman som är alldeles underbar. :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Imorgon när kriget kom vill jag också läsa. Blev nyfiken när jag såg trailern till filmen som kom i höstas :)

    Otori-böckerna är jättebra! Speciellt den 4:e boken, den är min favorit. 2:an och 3:an är ganska sega :P

    Jag älskar Percy Jackson! Har läst de 3 som finns på svenska, men det är svårt att få tag på resten. Ska beställa en box med alla böckerna snart så jag får veta hur det går :)

    SvaraRadera
  4. Är "Sagan om klanen Otori" den där boken där de flesta huvudpersoner är tjejer? Eller är jag helt ute och cyklar? ;)

    SvaraRadera
  5. Svar: Haha, så tänker jag definitivt på fel bok! ;)

    SvaraRadera
  6. tredje tillsammans serien är sämre än de andra:(

    SvaraRadera