fredag 14 januari 2011

Mina olästa böcker

Alla bokbloggar verkar lägga ut listor på deras olästa böcker som blir stående i bokhyllan. Jag vill inte vara sämre själv så här er en bild på mina olästa böcker (observera att det finns en del böcker i min bokhylla som jag inte vill läsa så de är inte med här):


1.Udda Verklighet - Nene Ormes
2.Tidsresenärens Hustru - Audrey Niffenegger
3.Sagan om konungens återkomst - JRR Tolkien
4.Sagan om de två tornen - JRR Tolkien
5.Sagan om ringen - JRR Tolkien
6.Katten spelar silverflöjt - Gunnar Ohlander
7.Svenne - Per Nilsson
8.Rovfåglarnas tid - Elisabet Nemert
9.Kyrkogårdsboken - Neil Gaiman
10.Bläckhjärta - Cornelia Funke
11.Den gröna cirkeln - Stefan Casta
12.The Scorch trials - James Dashner
13.Alice i underlandet och Alice i spegellandet - Lewis Carroll
14.Exodus - Julie Bertagna
15.Vägen - Cormac McCarthy
16.Bilbo - JRR Tolkien
17.Kung Haralds vita hästar - Jeanette Thelander
18.Havsporten - Sven Ohristar Swahn
19.Presidentens Hustru - Curtis Sittenfeld
20.Flickan med glasfötter - Ali Shaw
21.Bokhandlaren i Kabul - Åsne Seierstad
22.Baklängeslivet - Per Nilsson
23.Berättelsen om Pi - Yann Martel
24.Enhet - Ninni Holmqvist
25.Brev till en bokhandel - Helene Hanff
26.The Host - Stephenie Meyer

26 böcker. Det är inte så mycket egentligen. Problemet är alla nya böcker som strömmar in. Man går in i en bokhandel och så oops, kommer man ut med en bok. Men jag är ändå glad att det inte är tvärt om - att jag inte hade något att läsa. Nu blir jag sugen på att läsa alla dessa böcker. Men det kommer ta sin lilla tid.

3 kommentarer:

  1. Jag avundas dig! Du kan köpa fler böcker, till skillnad från mig.
    Tror att jag är uppe i 60, eller nåt...
    Min mamma sa till mig att jag inte skulle få några nya böcker förrän jag hade läst ut åtminstone hälften, men det kom inte på fråga. Jag föreslog inga böcker på en månad, med det kunde inte hon tänka sig.
    Men nu har vi kompromissat, jag måste ha läst ut minst tio böcker innan jag får nya!
    How will I survive?! xD
    //A

    SvaraRadera
  2. The host är en jättebra bok, den kommer du nog gilla;)

    SvaraRadera
  3. Exodus skrev jag ett inlägg om i början av bloggen :)

    Men det förekommer spoilers!

    SvaraRadera