fredag 7 januari 2011

Att vara Nikki

Att vara Nikki

Skriven av Meg Cabot
Andra delen i en trilogi, där den första boken heter Airhead.

För att inte avslöja för mycket för de som ännu inte läst denna underbara bokserie så berättar jag bara lite kort om vad första boken handlar om.

Försök tänka dig att du vaknar upp på ett sjukhus, tittar dig i spegeln, och inser att det inte är du som står framför dig - det är en den världskända supermodellen Nikki Howard. Precis detta händer Em Watts. En helt ordinär feministisk tonåring som avskyr modeller och andra kändisar. Hur ska hon kunna vara en supermodell? Det är ju mot hennes principer. Och hur ska det bli med Christopher, Ems hemliga kärlek?

Precis som den första boken så är den här riktigt rolig och underhållande och bjuder på båda skratt och gråt. Handlingen skulle kunna bli riktigt töntig, men som alltid så lyckas Cabot fixa det. Det blir som en riktigt bra kärlekshistoria med alla ingredienser som behövs, plus lite övernaturlighet (om man nu kan kalla det så).

Den här boken var något svårare att komma in i än den första. Det tog ett tag innan jag drogs in i historien ordentligt.

Jag tycker verkligen om karaktärerna i den här boken. Cabot lyckas alltid skapa levande karaktärer som jag genast fattar tycke för. Christopher och Lulu är nog mina två favoriter. Båda är otroligt olika varandra, men väldigt roliga och snälla.

Den här boken är riktigt rolig och sitter kvar i huvudet länge efter jag läst ut den. Jag bir så glad när jag läser den och det är skönt med böcker som är lättlästa. Nu är det bara att få tag på tredje delen och se hur det går, för jag håller på att spricka av nyfikenhet.

7 kommentarer:

  1. Hej !
    Jag tänkte bara tipsa om en tävling som jag har på min blogg där man kan vinna boken Graceling! :)

    Titta gärna in! Kram / Pia :D

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha, jag vet inte riktigt. Läser några hundra sidor och kommer på att jag vill läsa en annan bok, så läser jag hundra sidor i den, tröttnar, börjar på en ny ... och sedan läser lite i den första igen innan jag börjar på ytterligare en ny. Samtidigt hinner jag läsa en hel del böcker som jag läser ut på en kväll ... Mina läsvanor är rätt underliga när jag tänker efter (X

    SvaraRadera
  3. Vad heter nikki howard på riktigt? Som är på bilden på boken för jag har letat och letat men aldrig hittat vad hon heter irl:( Tacksam för svar!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Menar du modellen på omslaget? Det har jag ingen aning om, lättast är nog att kontakta fotobolaget eller förlaget tror jag!

      Radera
    2. Jaha okej men kan du hjälpa mig isånafall? För ja vet nt vart jag ska kontakta dom elr hur så jag tänkte om vilken sida isånafall ska jag fråga dom på?:)

      Radera
    3. Lättast är nog att mejla förlaget, Rabén & Sjögren. Här är länken till deras kontaktuppgifter (http://www.rabensjogren.se/om/Raben--Sjogren/), de kommer nog skicka dig vidare till fotobyrån eller liknande. :)

      Radera
    4. Okej tack så mycket!:) för hon är så snygg tkr ja df jag undrade vad hon hette:)

      Radera