lördag 29 januari 2011

Nu blev jag glad!

Jag gick just in och kollade om jag hade fått någon kommentar... och det hade jag! Men det är inte vilken kommentar som helst, jag har fått en Beautiful Blogger av Lovisa! Tack så jättemycket!

Men nu är det så att på den här awarden är det inte bara att ta emot, tacka och skicka vidare. Här ska man svara på några frågor också:
Ta upp närmsta bok, slå upp sidan 18 och läs rad fyra, vad står det där?
Boken jag läser nu, The scorch trials av James Dashner ligger här bredvid mig och i den står det:

No response. And he still felt that bubble of emptiness, as if her presence itself had been permanently taken away.
Vad var det senaste du såg på TV?
Hmm, den senaste tv-serien jag så var The Tribe, men den såg jag på datorn. Det senaste jag såg på tv var nog när jag tittade på Fool's Gold igår kväll.
Bortsett från datorn, vad hör du på just nu?
Jag lyssnar på Spotify. Just nu spelas Call Me av Shinedown.
Vad har du på dig?
Kläder

Vilken var den senaste filmen du såg?
Fool's Gold. Den är väldigt rolig, rekommenderas!

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Absolut! Någonstans där jag inte behöver ta på mig tjockjacka och kängor varenda gång jag ska gå ut.
De bloggar jag vill ge en award är:
  • Alice's och Lyra's bokhylla - Jag blir alltid lika glad över ett nytt inlägg. Deras blogg är inte som andra och inläggen är alltid lika underhållande.
  • Bokträdet - Sofia på Bokträdet skriver alltid lika intressanta recensioner som jag älskar att läsa. Underbart namn på bloggen har hon också!
  • Sofies bokblogg - Kul blogg med superbra recensioner och lika bra noveller.
Tack igen Lovisa!

6 kommentarer:

  1. Tack! Ska skriva ett awardinlägg så fort jag hinner :)

    SvaraRadera
  2. Du har fått en beautiful award av mig för att du har en så bra blogg:)

    SvaraRadera
  3. Sv; Det ville mina föräldrar också, tills antalet engelska böcker började överstiga det svenska. Men jag älskar att läsa på originalspråk! Det är så fantastiskt!
    Även om det låter konstigt tror jag nästan att jag fattar mer då. Läser jag på svenska vandrar tankarna bara iväg till annat, på engelska måste jag däremot koncentrera mig hela tiden.
    Eftersom jag inte gillar svenska böcker något vidare har jag fått en ide. Jag kan ju läsa böcker som är skrivna på andra språk än engelska som originalspråk. Då kan jag ju läsa på svenska!Funderar tex att ta tag i några franska klassiker...
    //A

    (Förresten,tack för awarden!)

    SvaraRadera
  4. SV: Ja! Jag gillar idén, men det blir uppenbart allt för tidigt...

    SvaraRadera