söndag 16 januari 2011

Nu är det körigt men ett tips på en hemsida finns det i alla fall

Jag vet att det har varit lite tyst här på bloggen. Det beror delvis på att boken jag läser är ganska läskig så ibland vill jag inte läsa så länge på kvällen. Men jag har läst ungefär halva och den är riktigt bra.
    Det beror också på att skolan just kört igång och lärarna vill ha alla prov och läxor som vi inte hann med under förra terminen, och att både innebandy- och simhoppsträningen kört igång.


Men nu till något annat - jag  skulle vilja tipsa om en rolig hemsida. Själv fick jag reda på den av Anna på Bookshelf och jag vill gärna sprida den vidare. 1av3.se heter den och riktar sig till de som gillar att skriva och läsa. Där lägger användare ut sina noveller, dikter mm. och andra får läsa dem. Jag tycker väldigt mycket om den här hemsidan eftersom den har en väldigt trevlig atmosfär och hela tiden kommer nya saker att läsa. Själv har jag inte lagt upp något än, men blir väldigt skrivarsugen när jag läser alla andras. De lottade också ut en bok för varje tionde ny medlem och jag blev en lycklig vinnare av Alice Monros novellsamling För mycket lycka. Ett tips för alla läs- och skrivintresserade!

1 kommentar:

  1. Det finns en väldigt lik engelsk hemsida som heter figment (http://figment.com/) där man också laddar upp sina texter och kan ge feedback till andras :)

    SvaraRadera