måndag 10 januari 2011

"Kan inte komma på någon rubrik"

Som ni kanske märkt så går det inte så bra med läsningen just nu. Jag läser City of Bones, men den är verkligen långsam, så det blir att jag inte att jag läser så mycket. Nu har jag i alla fall inte så mycket kvar så jag hoppas på en recension imorgon.

Idag träffade jag en kompis och vi bytte julklappar. Av henne fick jag ett presentkort på Bokskotten, min favoritbokhandel. Nu sitter jag och funderar på om jag kan lyckas spara det till bokrean.

För någon vecka sedan köpte jag en liten anteckningsbok som jag tänker samla citat i. Jag läser så många bloggar som har massor av fina citat ur böcker och blir så sur på mig själv för att jag aldrig skriver ner när jag ser någon fin rad i någon bok. Men nu kan jag samla alla mina citat i en enda liten bok. Dessutom har det ett väldigt fint citat på framsidan. Bild ser ni nedan.

Sedan fick jag en bok av bokförlaget Massolit förlag. Jag blev verkligen superglad eftersom jag aldrig har fått något recensionsexemplar förut. Tack så jättemycket! Boken verkar riktigt intressant också, fast läskig... Ska sätta igång med den så fort jag är färdig med City of Bones.















Till vänster är boken jag fick, presentkortet i mitten och "citatboken" till höger.
















Närbild på framsidan av citatboken.

1 kommentar: