lördag 16 oktober 2010

Quidditch genom tiderna

Quidditch genom tiderna
Skriven av Kennilworthy Whisp (J.K Rowling)



Ni vet den där boken som Harry Potter läser i Harry Potter-böckerna. Här är den!
Precis som The Tales of Beedle the Bard är den här också en bok som finns med i böckerna och sen har skrivits i verkligheten. På framsidan står det att den är skriven av Kennilworthy Whisp, men eftersom han är en trollkarl är det egentligen J.K Rowling som skrivit den.
Jag vet. Det blev lite virrigt.

I den här boken står det om den populära trollkarlssporten quidditch. Hur den uppkom, vilka lag det finns och spelreglerna. En bok för quidditchfantaster!


Jag älskar verkligen när författare gör böcker som den här. Den känns så verklig eftersom jag läst om Harry när han själv läste den. Den är riktigt rolig också med konstig fakta och citat från knäppa trollkarlar och häxor. Det känns också som jag förstår quidditch lite bättre nu och längtar till nästa gång jag läser om en quidditchmatch i HPböckerna.

Är du ett Harry Potterfan är det här boken för dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar