tisdag 5 oktober 2010

Kvartalsrapport 3

Vad tiden går snabbt! Redan dags för den näst sista kvartalsrapporten för i år.
Lästa böcker från 1 juli till 1 oktober:

Juli:
Bridget Jones Dagbok - Helen Fielding
Imorgon när kriget kom - John Marsden
När natten är som mörkast - John Marsden
Skjut Apelsinen - Mikael Niemi
Stolthet och Fördom - Jane Austen
Baristas - Denise Rudberg
Tjänarinnans Berättelse - Margaret Atwood
Den tredje dagens kyla - John Marsden

Augusti:
Den hemliga historien - Donna Tartt
Öppna ditt hjärta - Coleen Murtagh Paratore
Nu är mörkrets tid - John Marsden

September:
Under lysande måne - Lian Hearn
Sprickor och Honungslim - Linzi Glass
Airhead - Meg Cabot
Flykten Från Berganien - Eva Ibbotson
Det är Lotta, förstås! - Merri Vik
Mockingjay - Suzanne Collins
Hunger - Michael Grant
Jag sökte dig och fann mitt hjärta - Nicholas Sparks


19 böcker lästa, vilket är 6 färre än förra gången. Dock märker jag att jag har läst mycket svårare böcker det här kvartalet än vad jag har gjort innan, vilket är kul.
Varför jag bara läste tre böcker i august har jag ingen aning om. Men Den hemliga historien var en riktig tegelsten och sen kanske jag bara behövde vila lite innan skolan började... Eller så var jag bara för lat.


Favoriterna
Det har varit riktigt många bra böcker det här kvartalet och supersvårt att välja ut de bästa.

Imorgon när kriget kom

Stolthet och Fördom


Mockingjay


Hunger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar