fredag 23 mars 2012

Post-Hunger Games-depression

Ett väldigt fint ord som Amelie kom på idag och som passar perfekt in på mig just nu. Hela dagen har jag varit helt deppig och bara tänkt på Hungerspelen. Riktigt läskigt var det. Men det blev bättre när skolan slutade, och nu är allt jag tänker på att få se den igen.

Jag skrev ett luddigt inlägg igår när jag var hur trött som helst där jag skrev vad jag tyckte. Visst tycker jag mycket mer än så, men det känns som att jag måste hålla det inne på något sätt. Jag vill inte fokusera på det negativa och börja hata den istället.

Nu tänkte jag i alla fall göra ett inlägg med videos som jag peppade med inför filmen, och deppat över efter filmen. Grymma är de i alla fall.


Min favorit. En låt av Alex Carpenter, men en lika bra video där Joey Graceffa (han bara måste spela Finnick!) är så bäst. Men jag får lite ont i magen när jag ser den här för den är så otroligt sorglig och hemsk!



En till Alex Carpenter. Den här låten känns så proffsig. Videon är inte så viktig, men låten är underbar!


En väldigt rå video om när Haymitch vann spelen. Varning för väldigt blodiga och hemska scener, men oj så bra den är!


Videon är inte särskilt bra, men Luke Conrad har en så otroligt bra röst! Mysig att lyssna på.


Den här är så bäst! Bra gjord, Joey Graceffa som springer och mördar folk, och en otrolig låt. Bästa peppen!


Var på väg att skriva "en klassiker". Men så gammal är den nog inte. Men den första låten jag hörde som handlade om Hungerspelen i alla fall. Rolig är den, och Whitney Milam är en cool Katniss.


En lite smårolig "dokumentär" om Katniss och Peeta. Joey Graceffa och Whitney Milam är med, och även Joey Richter. han som spelar Ron i A Very Potter Musical.

Kan även tipsa om någon videoserie av de som gjort The Second Quarter Quell som heter Annie and Finnick. Har inte sett den själv men den verkar bra.

Nu har ni förhoppningsvis något att trösta er med i er Hungerspelsabstinens. Vet ni fler videor så får ni gärna tipsa. Nu ska jag läsa Catching Fire, som jag köpte idag för att trösta mig lite över att nästa film inte kommer förrän om en evighet. Ska bli kul att läsa den på engelska. Längtar mest efter Finnick.

Förresten, har ni sett filmen än? Kommentera gärna vad ni tyckte!

3 kommentarer:

  1. Jag håller på sätt och vis med dig, att det blir lätt att lägga för stor vikt vid det som är mindre bra med filmen. Men trots dess brister måste jag säga att den levererade stort. Jag är så himla pepp på att se fortsättningen snartsnartsnart.

    Och i hemlighet önskar jag att jag hade kunnat få se den utan att ha läst den först, för att på så sätt kunnat "överraskas". Samtidigt som jag är glad över att ha läst den. Jobbig paradox!

    SvaraRadera
  2. De två sista har varit storfavoriter den senaste veckan.

    I'll bake you pies = nytt favoritcitat.

    MainStay Productions Finnick&Annie är underbar <3

    SvaraRadera
  3. "The arena" var väldigt bra, och "I wanna go Hungergames" var hur rolig som helst. Har du sett den här? http://www.youtube.com/watch?v=Z_jw3z68TW0
    Scenen med Katniss och Rue, om jag inte har fel är det samma personer som gjort den som de som gjorde Kvartsekelkuvningen med Haymitch

    SvaraRadera