söndag 8 januari 2012

Rädda Palatset!

Minns ni det där inlägget jag skrev om gruppen BOKarna på Palatset? Hur underbart roligt det var och vilket awesome ställe Palatset är? Tyvärr verkar det inte vara så många som insett hur kul det är, för det går inte alls lika bra som det var planerat, och Palatset är nu nedläggningshotat. Vilket suger.

För er som inte vet var Palatset är så kan jag berätta. Palatset är ett sorts hus för barn och ungdomar som ligger på Riddarholmen. Byggnaden är hur cool som helst. Det känns verkligen som Hogwarts där inne.
Det finns hur mycket saker som helst att göra där inne. Du kan titta på 3D-bio i en biosal med tvåsitsstolar. Du kan bli proffssminkad och sedan gå direkt till ett rum proppfullt med supercoola kläder och kostymer. Du kan även bli fotograferad eller spela in en helt egen film. Extra coolt om du är sminkad och utklädd. Det bästa med filmen tycker jag är att det finns en green-screen, som gör att man kan stoppa in det man filmat i vilken bakgrund som helst. Det finns även en bil, så det ser ut som att du åker bil i filmen. Sedan finns det ett bibliotek och en skrivarverkstad. Ett rum där du kan spela musik på coola instrument, en pysselverkstad där du kan skapa saker av helt random prylar. Det finns många andra rum, men jag orkar inte räkna upp alla.
     Varje dag har också ett speciellt schema, så ofta kommer det dit författare och pratar, eller så är det någon konsert på scenen.

Eller hur låter det hur bra som helst? Inträdet för en hel dag är 120 kronor, vilket är ungefär lika mycket som ett biobesök. Tänk då att du faktiskt kan kolla på bio i själva Palatset, samt göra massor av andra grejor.

Nu håller alltså all denna awesomeness på att läggas ner. Det måste vi förhindra till varje pris! Vill du hjälpa till så får du jättegärna skriva på namninsamlingen. Ett besök också kanske?

Jag håller tummarna så hårt jag kan för att Palatset ska fortsätta vara ett Palats!

3 kommentarer:

  1. Åå! Tänk om det läggs ner! Vad hemskt det skulle va! Jag har redan skrivit på namninsamlingen, men till alla som inte har gjort det; GÖR DET!!

    SvaraRadera
  2. Snyft! Vilken häftig plats..!

    SvaraRadera
  3. svar; ja, har redan börjat på andra boken, och såg filmen igår. Jag vart inte besviken!! :)


    hm, palatset låter underbar, synd att jag inte bor i stockholm, annars hade jag hängt där! :)

    SvaraRadera