tisdag 3 januari 2012

Kvartalsrapport 4

GOTT NYTT ÅR KÄRA BLOGGLÄSARE!

Jag vet att jag är lite sen med att säga det, och det är lite pinsamt att erkänna vad det var som gjorde att jag inte har gjort ett inlägg tidigare, men ni som följer mig på Twitter kan nog gissa. Jag har varit fullt upptagen med Doctor Who. No-lifer, jag vet. Men nu har jag sett klart alla säsongen med underbara David Tennant som den tionde doktorn, och i och med det så har mitt beroende lagt sig. Nu kan jag börja leva igen.

Så här har vi den sista kvartalsrapporten för 2011:

Oktober:
Söta pojkar är bara på låtsas - Moa Eriksson Sandberg
Sverige 2017 - John Lapidus
Jellicoe Road - Melina Marchetta (omläsning)
Röd Skymning - Fredrik Lindblom
Niceville - Kathryn Stocket

November:
Enclave - Ann Aguirre
På ödets vingar - Julia Sandström
K55: Lögnernas Valv - Erika Oscarius
Lögner - Michael Grant
Pojkarna - Jessica Schiefauer
The Tribe: A new world - A.J Penn

December:
Var är Alaska? - John Green (omläsning) (länken är till en gästrecension)
Midvintermörker - Lars Wilderäng
Robin med huvan - Johanna Nilsson (omläsning)
Will Grayson, Will Grayson - John Green, David Levithan
Dash och Lilys utmaningsbok - Rachel Cohn, David Levithan

16 böcker. 6 mindre än förra kvartalet. 3 omläsningar. 4 engelska. 3 "vuxenböcker". Dessa sorterade som favoriter:

Det var ingen bok som var riktigt dålig. Men jag tyckte inte om Midvintermörker, och Pojkarna blev en besvikelse.


Ska bli kul med ett nytt år. Jag hoppas på ett bra läsår, både för mig och er.

2 kommentarer:

  1. Inte no-lifer. Snarare full-lifer. Eller better-than-lifer.

    Okej. Låt hoppas på ett år med mycket läsning och mindre TV (never gonna happen).

    SvaraRadera