onsdag 18 januari 2012

På ödets vingar

Den här boken läste jag ut när jag var i Egypten på höstlovet. Då skrev jag också en recension på den i det block jag hade med mig. Men sedan när jag kom hem så har det aldrig blivit att jag skrivit rent den på datorn och publicerat den. Men idag hade jag inget att skriv om, så då tänkte jag att jag skulle ta tag i den här recensionen. Verkligen på tiden!

På ödets vingar
Skriven av JuliaSandström

För många år sedan stängdes världens ondska in i ett stort berg, och för att de aldrig mer skulle kunna ta sig ut gjordes fyra nycklar att låsa porten i berget med. Fyra betydelsefulla krigare valdes ut att bli nyckelväktare, och deras uppdrag var att vakta sin tilldelade nyckel till varje pris.
     Men nu är någon ute efter nycklarna och fast besluten om att öppna porten och släppa ut världens ondska. Karíten Shanzoc och två andra karíter skickas ut för att hitta nyckelväktarna och varna dem. Men i sökandet blir de attackerade, och Shanzoc faller medvetslös ner i havet.
     När han blir räddad av en morfar och två barnbarn är han fast besluten att fullfölja sitt uppdrag och fortsätta sökandet efter nyckelväktarna, men det visar sig att morfadern vet mer än vad han ser ut att göra.

En bra bok. Kanske till och med mer än bra. Bitvis riktigt spännande. Karaktärerna var riktigt roliga. Jag gillar särskilt Liva. Själva världen gillar jag också. Trots att den var fiktiv så kunde jag se små likheter med vår egen värld här och var. Jag gillar också Karíterna. De var coola och lite annorlunda.

Det som gör mig tveksam är att de första 200 sidorna kändes som en enda lång inledning. En enda lång presentation av den där världen och karaktärerna. En introduktion til vad boken skulle handla om. Så när den väl kom igång var den slut. Jag vet att det finns tre böcker till i serien, och förhoppningsvis så drar handlingen igång lite snabbare då. Så jag får ta och läsa nästa bok helt enkelt, för det var ändå en bra bok det här, och det ska bli kul att få se vad som händer.

2 kommentarer:

  1. Bra blogg :))
    började just blogga har inte fått till det riktigt :P Kolla?






    lusseboken.blogspot.com

    SvaraRadera