tisdag 10 januari 2012

Här hittar ni mig

Jag läste ett inlägg av Lucy på hennes blogg Bokrygg där hon berättar om vilka hemsidor hon är medlem på. Jag tyckte det var väldigt smart och tänkte att jag också borde göra ett. Ni ska dock veta att jag är mer personlig på dessa sidor. Då är jag inte "Boknea" utan Nea. Inte att jag inte är personlig här, utan det är snarare bara så att mitt huvudämne inte är böcker på de andra sidorna. För att komma till hemsidornas startsida så klicka på bilderna. För att komma till min sida så klicka på mitt användarnamn som står precis under. Adda mig supergärna!

Twitter är nog den hemsida jag är mest aktiv på. Jag är sjukligt beroende av Twitter och tweetar nog alldeles för ofta för mitt eget bästa. Men en så otroligt bra hemsida är det. Bli medlem!

EchoAccio48 (kan ej länka hit)
En hemsida som jag älskade när jag först blev medlem, men sedan tröttnat på. Nu har dock trollkarlsduellerna äntligen kommit igen så jag ska försöka att börja logga in. Någon gång. Typ.

Jag blev medlem här för inte alls länge sedan, och jag är redan helt beroende. Som en blandning mellan Bilddagboken, Twitter och bloggar, och skräddarsy efter dina intressen *host*Doctor Who*host*. Min första tanke när jag började förstå vad det gick ut på var "Hur har jag missat all denna awesomeness?!".

Jag har varit medlem här ett tag, men aldrig gjort något, hehe. Det var nu när jag skrev det här inlägget som jag bestämde mig för att komma igång med Goodreads. Det verkar ju så kul! 

Nea♥YouTube. Vad skulle jag göra utan denna underbara sida? Väldigt mycket Doctor Who förekommer dock på min kanal där just nu. Alltså favoritmarkeringar och sådant. Att ladda upp en video har jag inte försökt mig på än. Någon gång ska jag!

Det här är de sidor som jag är inne mest på. Sedan kan du alltid mejla mig på nea_f@hotmail.com om du vill något. Jag funderar också på att starta en facebook-sida till bloggen, men det är ett väldigt kanske. Sedan har jag ett privat konto på facebook, men eftersom det är efternamn involverade där så vill jag inte skriva ut det. Är dock kompis med några andra bokbloggare där som jag träffat i verkligheten, så om du har sett mig där så får du gärna adda mig om du vill. 

4 kommentarer:

  1. SVAR: Haha, jag förstår det :D bilden är tagen i bilen påväg till simhoppet. Det var bra tider det!

    SvaraRadera
  2. Bara lite random Doctor Who svammel häremellan. Har du börjat tycka om Matt Smith nu? Efter att själv ha tagit mig igenom ungefär halva andra säsongen så börjar David Tennant inte kännas som en främling längre, i alla fall, men Matt Smith älskade jag liksom från första början och Tennant är fortfarande bara "bra", så vi får se! Jag tror dock att det finns en stor chans att jag fortfarande kommer att falla på riktigt för honom, så småningom. (Eccleston däremot har jag inte alls gillat av det jag sett av honom, så där är jag mer tveksam.) Och så måste jag ju ta upp några companions. Amy ... vad tycker du om henne? Jag älskarälskar hennes och the Doctors relation, men shippar dem inte på något romantiskt vis. Som karaktär tycker jag också om henne, även om hon känns lite klyschig ibland. Rory! Honom gillade jag inte alls från början, men han har vuxit för mig och lite drygt en säsong senare älskar jag honom, även om jag kan erkänna att jag inte verkligen förstår mig på hans personlighet ännu. (Samma problem har jag med Alec i TMI, en av mina stora favoriter i den serien, men jag begriper mig inte alls på hur han tänker. Dock kan jag väl inte säga att Rory är i närheten av min favoritkaraktär i Doctor Who, han bleknar bort så sjukt mycket i jämförelse med the Doctor, men jag börjar gilla honom mer än Amy.) Rose ... henne har jag lite blandade känslor för, men gillar henne väldigt mycket och det vinner nog över mina sämre intryck av flickan.

    Hjälp vad jag längtar till hösten, med den nya säsongen och också the Doctors nya companion (hoppas på någon från en annan tidsperiod än vår!). Har du förresten sett någonting av klassiska Doctor Who? Jag har sett några avsnitt, men även om de flesta varit helt okej, så tänker jag nog ta mig igenom alla de nya säsongerna till först innan jag ger på mig de klassiska på riktigt. Ska nästan bli roligast att känna the Doctors olika personligheter genom tiderna, då.

    Oj, haha, jag skrev kanske lite väl mycket nu, men vi skyller det på att jag inte har någon att tala med om Doctor Who i verkligheten (och på att jag alltid har för mycket att säga) (:

    SvaraRadera
  3. SV: Har själv inte verkligen sett någonting med Martha och Donna, bara korta stunder med Martha, så jag kan tyvärr inte uttala mig om dem ännu, men alla tycks ju älska Donna, så jag har höga förhoppningar där!

    För sjunde säsongen så skrev Moffat på sin twitter att Karen och Arthur skulle lämna showen någon gång under hösten för en ny companion, så japp.

    De gamla avsnitten har jag tittat på på Youtube, många av dem finns att hitta där, men annars har jag hört att de även finns på megavideo / videobb / streamade någon annanstans, så det borde bara vara att googla! Si så där hundra av dem saknas ju sorgligt nog efter branden i BBC's utrymmen, och jag tvivlar på att alla finns på Internet, men säsongerna lär väl nog räcka till i alla fall.

    Åh, favoritavsnitt ... beaktat att jag bara sett femte, halva andra, början av första och sjätte säsongerna (jag tvingar mig själv att hålla mig ifrån tv-serien för att inte sitta fast vid den 24 / 7, som jag praktiskt taget gjorde när jag nyss hittat den, såg ut femte säsongen på fyra dagar si så där, och dessutom vill jag spara på en del av avsnitten till sommarlovet så att jag har något att se framemot under tråkigare dagar och så att jag slipper dö av brist på Doctor Who inför sjunde säsongen ... vi får se om jag lyckas), så finns det så oerhört många som jag inte kan säga någonting om. Från femte säsongen är mina favoriter i alla fall The Planet of the Dead, The Vampires of Venice, Amy's Choice, The Lodger, The Pandorica Opens och The Big Bang. Och 2010 års julepisod A Christmas Carol! Av de fyra första avsnitten som jag sett av sjätte säsongen så har jag älskat alla förutom The Curse of the Black Spot (förmodligen sämsta avsnittet jag sett av Doctor Who hittills). Från andra säsongen är min favorit hittills nog The Girl in the Fireplace, följd av School Reunion. Måste jag välja en enda favorit så blir det nog The Big Bang. Fast egentligen älskar jag mer eller mindre alla avsnitt, haha.

    För övrigt så måste jag ju nämna att jag fullkomligt avgudar soundtracken för serien, kan lyssna på dem hur många gånger som helst. Murray Gold är ett geni. Har du lyssnat på dem? Har du några favoritstycken därifrån i så fall? Mina är nog ännu fler än favoritavsnitten - The majestic tale (of a madman in a box), Time is moving, I am the Doctor, The new Doctor, This is Gallifrey: our childhood: our home, Doctor Who XI, Rose's theme, Help is on its way, I am the Doctor in Utah, The wedding of River Song, The sun's gone wibbly, Definitely going och så vidare och så vidare. Magiska, det är vad de är. (Har letat efter pianonoter till allt från Doctor Who jag kunnat hitta på Internet också, så himla roliga att spela, mina favoriter ibland dem jag hittat är nog Rose's och Martha's themes och Gallifrey-låten och Madame de Pompadour.)

    Och så måste jag ju ställa frågan vilka dina favoritfiender i serien är? Mina måste vara the Weeping Angels, så sjukt läskiga, drömmer till och med mardrömmar om dem. Och the Daleks. Och the Silence, hjälp! Fånigast av det jag hittills sett var helt klart träden i detta års julavsnitt, satt mest och var helt wtf över dem.

    Åh, men jag måste definitivt skriva mer om allting när jag sett mer.

    SvaraRadera
  4. Men... Men... Om du inte gillar Pottermore kan ju jag få din användare 8D
    Eller inte... Men är hur som helt SKITSUR för att de aldrig öppnar. Det har gått många månader nu.

    SvaraRadera