lördag 27 augusti 2011

Glöm mig inte

Glöm mig inte
Skriven av Anne Cassidy
Älskar det här omslaget!

Stella lever med sin mamma i ett trevligt litet villaområde. Ett sånt där grannar står och skvallrar över häcken och alla har koll på varandra. Men så händer något som röjer upp stämningen - ett spädbarn blir kidnappat mitt i natten. Det står i tidningen, och Stella tycker synd om de förtvivlade föräldrarna. Men så kommer polisen och pratar med Stellas mamma, som blir huvudmisstänkt för brottet. Hon har nämligen dolt något för Stella. En historia som utspelade sig för många år sedan kommer åter upp till ytan, en historia där alla bevis pekar mot Stellas mamma.

Jag måste säga att jag börjar bli lite trött på alla böcker där "en historia som varit glömd sedan länge plötsligt får liv igen", och man får följa båda historierna parallellt. Det känns lite gammalt. Men trots det så fungerade det riktigt bra här, och det störde mig inte alls. Språket var bra och flöt på. Själva handlingen kändes lite gammal, som om jag har läst det förut. Men det störde mig inte heller. Det var helt enkelt en riktigt spännande bok, som jag sträckläste den på en kväll. Men mer var den inte. Men jag tycker ändå att det räcker. Den var riktigt bra, en sån där bok som får en att tänka "bara ett kapitel till" typ hundra gånger.

Jag känner att jag behöver sammanfatta lite här, för det blev lite virrigt. Men det var en väldigt bra bok som var väldigt spännande, men den kändes litet intetsägande. En sån där bok man läser, gillar och lägger ifrån sig.

Dock ett stort plus för Stellas pojkvän Robbie, jag älskar både honom och hans blogg. Sådan underbart detalj!


Titel: Glöm mig inte
Originaltitel: Forget me not
Författare: Anne Cassidy
Översättare: Katarina Jansson
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2009
Sidor: 256

7 kommentarer:

  1. Sv: Japp, du hade rätt.
    Tack, haha. ;)
    Blandade ihop de lite, eftersom jag reserverat båda tredje och fjärde på biblioteket x)

    SvaraRadera
  2. Håller med boklandet, det är en jättefin bild du har där uppe Nea! :D

    SvaraRadera
  3. SVAR: Det var det jag tänkte göra! :D Speciellt med Snapes "Always"! :D Ifall jag gör det så får du hjälpa mig :)

    SvaraRadera
  4. SVAR: Då är det bara att läsa på :) Boken var bara inte min changer (stavning?).

    SvaraRadera
  5. Check it out, jag gav dig ett award på min blogg ♥

    http://methebooknerd.blogspot.com/2011/08/liebster-award.html

    SvaraRadera
  6. Tack för att din blogg är jätte bra med många bra boktips!!! Din header är verkligen cool :)

    SvaraRadera