måndag 8 augusti 2011

En skön vecka av läsning

Igår kom jag hem från en vecka i Alicante, Spanien (förklaringen till bristen på inlägg). Jag hade det jättemysigt och otroligt varmt. Värmen gjorde mig dock inte så mycket, jag låg nämligen bara nere vid poolen och läste hela dagarna. Bokstavligt talat. Så jag har hunnit med en helt del bra läsning. Det jag läst:

En hel del bra böcker! You against me köpte jag faktiskt på ett köpcenter i Spanien (de hade inte många engelska böcker där), och jag hade ju läst Innan jag dör och gillat, så då köpte jag den här också. En recension kommer upp senare, men jag kan i alla fall säga att den var väldigt bra!


Den här pyttelilla boken köpte jag i ett litet stånd på stranden. Sjukt cool! Synd att den är på spanska bara, jag som pluggar franska. Men jag gillar den ändå. Min brorsa köpte Alice i Underlandet (fast på spanska) i ett litet större format utan nyckelring. Den var egentligen ännu coolare, men som sagt förstår jag ändå inte ett ord. 

Ett litet problem hade jag dock när jag låg nere vid poolen och läste - limmet i pocketerna smälte. Inte kul!


Dead until dark tyckte jag dessutom hade ett otroligt bra och användbart omslag. Akta er, jag bits!


Det var en liten summering utav min lästid i Spanien.

Kan lägga till att på vägen hem från Centralen efter Arlanda Express så svängde jag in på Pocket Shop och köpte Påven Johanna på inrådan av en kompis på språkresan. Hon i kassan tyckte visst också om de. Ska bli kul att läsa den! Köpte två böcker när jag var inne i stan idag också på Alfa Antikvariat - Imorgon när kriget kom(!), som jag har letat efter hur länge som helst (fast jag redan har läst den) och Stjärnor, katter och besvärande bevis av Michelle Jaffe, som jag varit nyfiken på sedan jag läste en novell av henne i Prom Nights From Hell. 

That's it for today!

4 kommentarer:

  1. SVAR: Leta upp boken då på bibblan :P och läs om den :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! Hette stället du var på Alicane eller Alicante? För jag var i en stad som heter Calpe, en timmmes bilresa från Alicante, och då kanske vi landade på samma flygplats i Spanien, alltså i Alicante?! (Jag var där innan sommarlovet hade börjat...)
    Ha det fint :)

    SvaraRadera
  3. Alfa Antikvariat + google = besök nästa gång jag åker till stan. Tackar för tipset.

    Sen kan jag tillägga att jag är lite avundsjuk på dig som varit till Spanien och allt. Som fick sol och fri tid för läsning. Låter underbart.
    Det ska bli kul att se vad du tycker om Påven Johanna. Jag har funderat på att låna den flera gånger, mest för att hon heter Johanna. Också för att handlingen verkar intressant.

    SvaraRadera
  4. Förresten - Alicante heter staden som City of Glass utspelar sig i. Tror inte det är samma dock.

    SvaraRadera