måndag 10 oktober 2011

En awesome bokbloggsträff

Igår satt jag inne på biblioteket på Medis tillsammans med Sara (skrev Cirkeln tillsammans med Mats Strandberg), Amelie, Pia, Olivia, Frida, Johanna, Fredrik (författaren till Röd Skymning), Elin, Oscar, AnnaElin  (författare och serietecknare till bl.a Umbra) och Amina. Pust, det var många namn. Bilder hittar ni garanterat på deras bloggar om ni är nyfikna. Själv undviker jag nog att lägga ut en bild eftersom jag blev så nervös av alla kameror att jag glömde le. Jag ser lite ut som en död fisk. Men kul var det!

I början var det lite "awkward silence". Alla var lite blyga. Det kändes så konstigt att få träffa alla i verkligheten, trots att jag känner så många väldigt bra via nätet. Både Amelie, Frida och Anna har jag träffat tidigare. Sara har jag också träffat på något sorts bloggmöte om Cirkeln, om det nu räknas. Men den tystnaden höll inte länge.
     Vi började med att ta lite fika (supergott!), och sedan satte vi oss ner för att lyssna på Sara Bergmark Elfgren när hon berättade lite om Cirkeln och filmmanuset och sådant. Jättetrevligt! Vi satt och pratade om lite allt möjligt ett tag sedan. Allt från böcker till mobiler. Sedan var hon tyvärr tvungen att gå, och Fredrik berättade lite om hans bok Röd Skymning, som jag inte har läst. Den ligger dock absolut högst upp i läshögen. Blev jättesugen på att läsa den när han visade några av de jättefina bilderna som finns i boken och hur nästa omslag kommer att se ut (så sjukt häftigt!). Lite mer snack efter det, sedan blev det dags för Elin att prata om hennes två böcker Önskeprickar (en dystopisk bilderbok för vuxna) och Umbra, ett seriealbum. Jag är väldigt nyfiken på båda, men särskilt Önskeprickar verkar väldigt häftig.

Efter det var det bara prat, prat och prat. Vi snackade huvudsakligen om böcker, men körde lätt in på andra ämnen *host* A Very Potter Musical *host*. När klockan var ungefär 20 i fyra, och vi hade suttit där inne i ungefär 3 och en halv timme så gick vi ut och kollade runt lite i biblioteket innan det stängde. Det var verkligen underbart, så mycket ungdomsböcker! Jag lånar dock nästan aldrig på bibliotek, men skulle jag göra det så skulle jag göra det där!

Vi blev också sponsrade av Norstedts med en bok, Gargoylen av Andrew Davidson. Ska bli väldigt spännande att läsa den och se vad alla andra tycker!
     Jag gick därifrån med ett leende på läpparna. Bokbloggare är nog det bästa släktet som finns! Vi måste träffas igen snart. Femtio stora applåder till Frida och Elin som arrangerade hela träffen. Det gjorde de superbra!

Jag har också insett att nästan alla mina inlägg just nu handlar om roliga saker jag gör. Känns väldigt trevligt. Nu har jag dock inget sådant inplanerat, så det kommer nog lite vanliga recensioner snart.

9 kommentarer:

  1. Va skönt att någon mer än sig själv tyckte om träffen!! :D Nästa gång kanske vi kan fixa en bokbytarträff :P Jag är nästan i full gång att fixa en sådan :P <3

    SvaraRadera
  2. Det var indeed mycket roligt. Jag fattar inte att tiden gick så fort. Haha.
    Jag borde också blogga om det. Soon.

    SvaraRadera
  3. Kolla gärna in våran blogg: www.bookcircle.bloggplatsen.se

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, det låter ju superroligt! Något sådant vill jag också vara med på! Frågan är bara varför alla bokbloggare bor i Stockholm... ;)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Håller med Frida, en bokbytarträff vore nice! :D Sjukt kul var det på träffen iaf ;)

    SvaraRadera
  6. Svar: Tack! :3
    Din idé var ju också bra, haha. Påhittigt, och något man kan diskutera i evigheter. x)

    Åh, önskar jag bodde i Stockholm.. Ibland höll jag på att säga. Men Jag önskar det rätt ofta.. ;)

    SvaraRadera
  7. åh, vill också gå på bokbloggträff.. :D Varför känns det som om alla bor i stockholm? :P

    SvaraRadera
  8. Re: Vilket bra tips! Asgrymt att kolla på gamla julkalendrar ju :)

    SvaraRadera
  9. Vad roligt det låter!

    Själv har jag precis öppnat en egen blogg. Och har anordnat ett bokbyte där. Hoppas på att kunna sprida ryktet vidare till alla andra bokslukare. Välkommen att besöka min blogg och kolla in!

    SvaraRadera