lördag 1 oktober 2011

Kvartalsrapport 3

Jag vill inte säga det ännu än gång, men herregud vad tiden går snabbt. Jag satt ju alldeles nyss och skrev den förra kvartalsrapporten. Men nu kommer i alla fall en kvartalsrapport för juli, augusti och september.


Juli:
Baddaren - Emma Hamberg
The Carrie Diares - Candace Bushnell
Harry Potter and the Chamber of Secrets - JK Rowling
(läst innan på svenska)
En Dag - David Nicholls
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - JK Rowling 
(läst innan på svenska)
Bläckhjärta - Cornelia Funke



Augusti:
Solbarnet - Monika Häägg
Small Steps - Louis Sachar
Harry Potter and the Goblet of Fire - JK Rowling (läst innan på svenska)
You Against Me - Jenny Downham
Dead Until Dark - Charlaine Harris
Vem vill bli miljardär? - Vikas Swarup

Harry Potter and the Order of the Phoenix - JK Rowling (läst innan på svenska)
Imorgon när kriget kom - John Marsden (omläsning)
Glöm mig inte - Anne Cassidy
Prinsessa i Rosa - Meg Cabot (omläsning)


September:
Percy Jackson och Monstervågen - Rick Riordan
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson
Välkommen Hem - Johanna Lindbäck
Harry Potter and the Half-Blood Prince - JK Rowling (läst innan på svenska)
Oryx & Crake - Margaret Atwood (en sorts recension kommer snart)
Spökriddaren och hans väpnare - Cornelia Funke


Totalt 22 böcker, vilket är 6 mer än både förra kvartalet och kvartalet innan det. 8 böcker på engelska, varav 5 av dem var omläsningar av Harry Potter. 


Favoriter (ej omläsningar):
Så underbara!

Besvikelser:
Egentligen var den inte dålig, men den var en besvikelse.

Ett riktigt bra kvartal! Fick mycket bra böcker läsa. Hoppas att tiden inte går lika snabbt till nästa kvartal, jag vill inte ha januari och snö.

4 kommentarer:

  1. Sv: Beastly var jättebra. Du borde läsa den :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja, jag tänkte faktiskt på The Great Hall när jag såg den bilden! Lite roligt.
    Bilderna var ju annars en höjdare. Älskar också bilderna på Zelda!

    SvaraRadera
  3. Ah, du hann med manga!

    Bra att du paminde mig, jag skall ocksa plocka fram min kvartalsrapport! :-)

    SvaraRadera
  4. Svar: Åh tyvärr tror jag inte att jag hinner komma på BOKarna imorgon. Jag har väldigt mycket i skolan nu eftersom jag precis börjat gymnasiet. Men man vet aldrig..:)

    SvaraRadera