måndag 2 juli 2012

Kvartalsrapport 2

Kvartalsrapport för månaderna april, maj och juni.

April:
Starcrossed: Helena - Josephine Angelini
Allt jag säger är sant - Lisa Bjärbo
Starcrossed: Hades - Josephine Angelini
Nattens cirkus - Erin Morgenstern

Maj:
Mitt klimatkatastrofala liv - Saci Lloyd
Jellicoe Road - Melina Marchetta (på svenska)
Eld - Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg

Juni:
Mio min Mio - Astrid Lindgren
Syndaflodens år - Margaret Atwood
Bossypants - Tina Fey
The fault in our stars  -John Green
Mina drömmars stad - Per Anders Fogelström

12 lästa böcker. omläsningar blev det, Jellicoe Road och Mio min Mio. engelska böcker läste jag. Sista terminen i nian har inneburit otroligt mycket plugg (i samband med en uppsats har jag faktiskt läst en fackbok om Inkafolket också). Sedan har jag även läst ett råmanus till uppföljaren av Röd Skyming, skriven av Fredrik Lindblom, för att ge åsikter om boken.  


Det känns som att jag inte läser särskilt ofta heller. Jag läser inte på några dagar, sedan sätter jag mig ner och sträckläser hela boken på en eftermiddag. 


Mina favoriter (ej omläsningar):

2 kommentarer:

  1. Nea, du har sannerligen god boksmak. :-)

    SvaraRadera
  2. Håller på att läsa Starcrossed: Helena just nu har inte kommit mer än till kapitel 3 men den verkar bra hittills. :D

    SvaraRadera