onsdag 11 juli 2012

Lite småsaker som tillsammans blir ett lagom långt inlägg

Just nu läser jag Wicked: The Life and Times of the Wicked Witch of the West av Gregory Maguire. Det är helt klart det svåraste engelska språk jag läst, men nu efter 100 sidor börjar handlingen komma igång (äntligen!) så det ska nog gå. Jag läser om Harry Potter and the Pholosophers Stone igen också. Bara för att känna att det är sommar.

Tova på Bokugglan har intervjuat mig om bokbloggandet. Ni kan läsa intervjun här.

Jag har sett The Amazing Spider-Man, och tycker att den var helt fantastisk. Jag gick mest dit för att Andrew Garfield och Emma Stone (huvudrollsinnehavarna) är två helt awesome skådisar. Glädjen när filmen visar sig vara helt amazing också! Gå och se den! Även om den visar sig vara tråkig så kan du lätt roa dig med att titta på Andrew Garfield i två timmar.

Alex Carpenter gjorde en snabb video om Tumblr och personliga attacker på nätet som svar på en Tumblr-post av John Green. Titta och läs! Jag håller verkligen med Alex Carpenter om hur man måste vara så politiskt korrekt på Tumblr. Bara för någon timme sedan satt jag och tvekade om jag skulle reblogga en bild eller inte. Det känns som att man lätt blir dömd på Tumblr för att folk överanalyserar posts.  

Pia på Bookrelated skrev ett läsvärt inlägg om att vara introvert - en person som trivs att vara för sig själv. Jag är en sådan person, som behöver tid för mig själv för att kunna uppskatta sällskap. I kommentarerna skrev jag också om hur jag tror Internet gjort att man lättare kan förstå varför man är en sådan person. På Internet finns det många introverta personer, så man vet att man inte är ensam om att känna så.

Kan också meddela att inläggen troligtvis kommer i vågor nu under sommaren när jag är bortrest lite då och då.

7 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag tycker tumblr är så PK.. Jag tror det har väldigt mycket att göra med vilka mna följer. Jag följer många som INTE är det.. Eller som iaf är fruktansvärt öppna med vad de tycker är opej och inte är okej, framförallt när det kommer till feminism och sexualitet och rasism osv. Men jag har också svårt att reblogga inlägg ibland, men så tänker jag att var annars ska jag göra det? Och vad vill jag att mina blogg ska vara egentligen.. osv. Lite förvirrande kommentar kanske.

    SvaraRadera
  2. Har du sett Wicked musikalen? Den är helt underbar, kan alla sånger utantill och dansar hela tiden till dem :) såklart ville jag då läsa boken men den höll inte alls måttet :( kom kanske halvvägs innan jag gav upp av besvikelse. Om den blir bättre mot slutet får du gärna säga det :)

    /Emilie

    Emilie.kindvall@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Emelie: Jag har inte sett Wicked-musikalen, vilket är mitt livs stora sorg typ! Jag läser bara boken för att kunna förstå vad låtarna från musikalen handlar om. Typ Defying Gravity som är det bästa som någonsin gjorts.

    Jag tycker att boken är väldigt bra, men det går i perioder. Det kommer delar som är helt ointressanta och tråkiga. Men jag vill gärna ha läst den innan jag ser musikalen. För någon gång ska den ses! Jag lovar att mejla om den blev bättre.

    /Nea

    SvaraRadera
  4. SV: Jag HAR haft det fantastiskt!
    Vi var inte i Ventnor en gång faktiskt, men jag tror att den spanska gruppen (som vi -tyvärr- umgicks ganska mycket med) var där någon gång. Sandown är jättefint, men vi tyvärr bara där en gång med hela gruppen och då spelade vi adventure golf (superkul!).

    SvaraRadera
  5. Hej ! Fin blogg. Har också en blogg om böcker som jag startade för inte så länge sedan :)

    SvaraRadera
  6. Haha, det där med Harry Potter känner jag igen mig i. Fast jag läser den bara för att det är vinter, för att det är höst, för att det är vår... om jag inte läser någon del ur serien på två veckor får jag abstinens och börjar gnaga på tapeten.

    Skall nu gå och läsa intervjun och inlägget om att vara introvert (jag är också sådan, så jag föstår vad du menar).

    Och tack för kommentaren på min blogg förresten! Det gjorde mig väldigt glad :)

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag har också sett den nya Spider-man filmen. Tyckte den var jättebra. Du får jättegärna kolla in min bokblogg: www.bookfinger.blogspot.com

    SvaraRadera