lördag 11 januari 2014

fy boken, fy på dig!

Jag läste ut Erebos, en bok om ett datorspel. Nu är jag ärligt talat lite paranoid och har någon sorts klump i bröstet för den var SÅ OBEHAGLIG. Samtidigt var den äckligt bra, en sån där bok jag försvinner i. Glömmer att vilja kolla twitter, skiter i hur kissnödig jag är och dricker upp det kalla teet istället för att göra nytt. Nu måste jag andas, lugna ner mig och inse att jag inte spelat Erebos - jag har bara läst boken och det är inte samma sak. Trots att jag inbillar mig det hela tiden.

Läs den och bli SKITSKRAJ. Typ som avsnittet Midnight-i-Doctor Who-skraj. Jag vet, det är på den leveln.

Förresten var jag på Ikea idag. Jag köpte en kaffe och bulle för 5 spänn. Pappa köpte en JÄTTESTOR säng åt mig. Känner en extrem win-win-situation på det alltså.

5 kommentarer:

  1. Jag har varit nyfiken på den där boken tidigare. Och nu när du nämnde ett Doctor Who-avsnitt i samband med den måste jag ju nästan läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs läs läs! Den var sjuuuuukt spännande och hade ett sånt där koncept en aldrig stött på förut!

      Radera
  2. Jag vågar nog inte läsa den... Tyckte Spelets fångar var läskig nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj jag har aldig hört talas om den boken men det låter spännande! Jag vet dock inte om alla tycker den är läskig, min lillebror tyckte inte det :)

      Radera
  3. Minns att den här boken skrämde mig nå så extremt!! Kände precis som dig, fick säga till mig själv flera gånger "du är inte med i spelet, det är bara en bok". Samtidigt var den ju så bra att man inte ville sluta läsa!
    Åhhh, måste läsa om den känner jag nu....
    p.s håller med om att avsnittet Midnight är skitläskigt!

    SvaraRadera