tisdag 28 januari 2014

Fjorton timmar Elizabeth Bennet

I lördags kom min vän Petra hem till mig och tittade på The Lizzie Bennet Diaries. HELA The Lizzie Bennet Diaries, alla 100 avsnitt plus alla Q&A's och några av Lydias videos. Sen när det var klart tittade vi på Pride and Prejudice, den med Keira Knightly från 2005 som inte följer boken så bra men som är så sceniskt vacker att en vill dela upp den i småbitar och ladda upp alla på Tumblr.



Dessutom är kläderna i The Lizzie Bennet Diaries helt fantastiska. Lizzies syster Jane är modeintresserad och varje gång hon är med blir jag helt AGH VAD VACKERT vill också ha.
Från hennes (alltså hennes rolls, inte skådisens) Pinterest

Så i söndags surfade jag in på Modcloth, eftersom de har väldigt många Janeaktiga klänningar där. När jag blir 18 ska en beställning på Modcloth bli min första nu-är-jag-18-så-nu-får-jag-göra-det-här-grej.



"Clear as day Lizzie Bennet" AAAAAAAGGGHHHHHH 

1 kommentar: