tisdag 21 januari 2014

jag pinnar och pinnar

Jag har ca inget plugg den här veckan och har utnyttjat detta till max genom att se på Gossip Girl varje kväll. Men idag råkade jag logga in på Pinterest idag för första gången på evigheter och ihhh vad jag dreglar över vackra bilder och sorterar in dem i mina fina mappar. Mitt ordningssinne älskar detta till tusen, mitt älskar-att-titta-på-vackra-saker-och-längta-bort-sinne också.


Eftersom jag den senaste tiden har haft en sådan längtan efter att resa så eh jag pinnade på av bara farten. Först gjorde jag en mapp med bilder från platser i Europa som vi gärna vill tågluffa till i sommar.
Bildkälla
Bildkälla 
Sen kom jag och tänka på alla magiska platser jag besökt på senaste tiden och gjorde en mapp för dem också.
Palatset på Zanzibar                                                                                          Bildkälla

Ngorongorokratern i Tanzania                                                                                                                                             Egen bild


Art Deco i Miami                                                                                                                                                                     Bildkälla


Alltså jag vill se världen och jag vill uppleva världen och jag vill känna världen. Jag har sett fantastiska saker och jag vill bara se mer. Sitta i parker i solnedgången, åka båt i kanaler, vandra i berg, sova på lökiga hostels, bada, äta mat, se utsikter, våga prata med människor, sitta på uteserveringar, ha fab kläder på mig, läsa på parkbänkar och bara känna hur jag finns på så många olika ställen och hur jag känner mig på olika ställen. Lära känna mig själv genom världen. 

ÅH JUSTE (är det nu jag borde skriva "edit"?) vad heter ni på Pinterest? Jag vill hemskt gärna följa er!

2 kommentarer:

  1. Pinterest är det bästa som finns! Kan sitta där i timmar. Om jag tillåter mig själv vill säga.Heter awistrm ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner hur det kan komma att bli något alldeles för beroendeframkallande. Men najs, nu följer jag dig :D

      Radera