tisdag 22 maj 2012

Bokryggspoesi

Alldeles nyss läste jag ett inlägg hos Man där hon läst om något som kallas bokryggspoesi, och hon gjorde själv några superhäftiga dikter! Jag blev så himla sugen på att testa så jag drog iväg till pappa (där jag har mina böcker) och knåpade ihop några egna. Det går helt enkelt ut på att skapa dikter med hjälp av boktitlar. 

Odjurens stad
Varsel
Tusen gånger starkare
Jag är djävulen
Catch me if you can

Vild och vacker
I skymningens land
På kudde av gräs
Där drömmar blir till
En dag till skänks
För mycket lycka

Svindlande höjder
Ingen återvändo
Nu eller aldrig
På ödets vingar
Här ligger jag och blöder
Innan jag dör

Varma kroppar
Ett oemotståndligt begär
Ankomsten

Haha, jag är trött och kan verkligen inte sluta skratta åt den där sista. Förlåt för denna olämpliga dikt! 

Ni borde testa det här, det var riktigt kul! 

11 kommentarer:

  1. Åh, vad kul!
    Det där måste jag prova! :)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA. Den sista fick mig med att skratta. Åh, så fint det blev! Och tack. :-D

    SvaraRadera
  3. Haha vad roligt! Tycker den andra blev riktigt fin!

    SvaraRadera
  4. Åh det där måste jag prova att göra någon gång!

    SvaraRadera
  5. Det där måste jag prova, tack för tipset! :D

    SvaraRadera
  6. Det där måste jag prova, tack för tipset! :D

    SvaraRadera
  7. Glöm inte att kolla in din mejl, där står det att jag är med och tävlar i din boktävling "Eld"!
    Fina dikter förresten, den sista var roligast. Haha...

    SvaraRadera
  8. Va roligt, måste prova det här nån gång. Blev ju riktigt bra dikter :)

    SvaraRadera
  9. Gud vad häftigt, det där måste jag verkligen testa på! Speciellt med tanke på mitt bloggnamn, haha! :)

    SvaraRadera
  10. En sån rolig idé! Ska lätt testa det! :D

    SvaraRadera
  11. Kul! Måste testa...
    Ha det fint! :)

    SvaraRadera