tisdag 10 februari 2015

tystnaden innan LäsOSalot

"MEN IMORGON BÖRJAR JU LÄSOSALOT" utbrast jag idag på bussen. Tyst. I mitt huvud.

Det passar perfekt för mig eftersom jag precis blev klar med min omtittining av The 100, så om jag dyker ner i massa böcker kanske jag kan lyckas släppa den där dumma serien (tills på torsdag då nästa avsnitt kommit ut). 

LäsOSalot är alltså en grej som Anna, Anna och Beate anordnar där en ska läsa MASSOR med böcker under en vecka. Sen har de några kul grenar på gång men det verkar lite hemligt än så länge så det ska bli spännande att se vad det blir. 

Jag har inte planerat så mycket inför LäsOSaloten, men just nu läser jag Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie så den vill jag läsa klart. Sen började jag läsa Chockdoktrinen av Naomi Klein i somras (lol) men behövde pausa när jag plötsligt läste böcker för skolan hela hösten. Men NU är lilla nationalekonominörden inom mig sugen igen! 


Däremot tror jag inte jag kommer orka maratonläsa en faktabok så jag kanske varvar den med någon annan kul. Kanske Martin Jerns Svensk synd? Eller om jag hinner få The 100 av Kass Morgan (ja den finns på bok!!).

NU KÖTTAR VI

1 kommentar:

  1. TJOHO! JAG ÄR SÅ TAGGAD! Det här kommer förhoppningsvis bli så roligt! Och du måste sluta att locka mig med The 100 för annars kanske jag börjar se under Läs-A-Loten och inte får något läst xD

    SvaraRadera