lördag 6 september 2014

Vilka böcker beskriver mig?

I andra utmaningen i bloggmaratonet frågar Frida vilken bok i min bokhylla som beskriver mig, så här har vi den!


LOL skämta bara ... ish mohahah.

Nej men okej här är mitt riktiga svar!

Eftersom jag går tredje ring och just nu känns det som att jag bara gör samma sak om och om igen, precis som huvudpersonen i Resten får du ta reda på själv upplever samma dag om och om igen. Jag cravear något nytt och något annat. 

En pensionär i en tonårings kropp har jag fått höra att jag är, och det är ju den här versionen av Madame Bovary också. En riktig gamling i nyöversättning. Dock inte en särskilt bra bok, så jag tycker vi stannar kopplingen där.

Min älskade Pride and Prejudice, eftersom jag under förra veckans omtittning av BBCfilmatiseringen plötsligt insåg hur mycket jag relaterar till Mr Darcy. Jag har börjat inse att jag också har en sån där konstig stolthet som hindrar mig från mycket eftersom det känns lite ovärdigt att göra det och som kan få mig att verka lite otrevlig.



--- Det här inlägget är andra delen i ett bokbloggsmaraton anordnat av Frida ---

Jag ligger lite efter i maratonet iom att tredje utmaningen har redan släppts, men jag ska försöka hinna ikapp!


3 kommentarer:

  1. Jag ligger också efter i maratonet men ska försöka komma ikapp!
    Pride & Prejudice kan jag också relatera till, däremot snarare till Lizzie än Darcy. Intressanta svar (och bra böcker), dock :)

    SvaraRadera
  2. Resten får du ta reda på själv-bilden var ju så himla cool! Verkligen intressanta svar!!

    SvaraRadera
  3. Yo yo yo, har taggat dig i nån tagg, gå och gör den, nu nu nu.

    SvaraRadera