söndag 16 februari 2014

ALLA hjärtans dag

Jag har aldrig haft något speciellt intresse för Alla hjärtans dag. Jag har aldrig haft någon pojkvän att fira med under dagen och det har väl på sin höjd varit att jag kramar kompisar och får godishjärtan av mina föräldrar. Men i fredags var Alla hjärtans dag mer än så.

En timme in på alla hjärtans dag natt såg jag klart sista avsnittet i Gossip Girl vilket var gaaaanska känslosamt och ännu mer gaaaaanska fint. Pia tweetade det här fina till mig.

I skolan hade vi Alla hjärtans dag-mys i Caffiz, ett samarbete mellan föreningarna HBTQ-hörnan och Dumbledore's Army. Vi åt bakelser, folk hånglade framför det legendariska prideflaggehogwartscrestet och jag åt en pridefärgad klubba. Sen var jag med Caradhras på kvällen vilket inte var en Alla hjärtans dag-grej men så mycket kärlek på det ändå.

Jag fick en kommentar från Anna, som bestämt sig för att sprida kärlek i bloggosfären. Jag blev inte bara jätteglad över att få en sån fantastisk hälsning, utan jag blev också så himla glad över att Anna finns. För jag har bara träffat Anna typ tre gånger och det var jättekortisar, men alltså finns det någon so sprider så mycket glädje och kärlek omkring sig som Anna? Som är så genuint trevlig mot alla och verkligen tar sig tid att uttrycka det? Alltså seriöst det var inte bara Annas kommentar som gjorde mig glad, utan bara själva grejen med ANNA. För jag skiter i hur cheesy det här blev - Anna ÄR fantastisk. Massor med kärlek till dig Anna!

Sedan höll Ellen Page ett tal på HRC Foundations konferens i Las Vegas, en konferens som arbetar för säkerhet och välmående för HBTQ-ungdomar. Jag såg det inte förrän nu pga skevt internet men ehh ja det var fantastisk, jag började gråta och hon berättade att hon är homosexuell, vilket jag insåg var en big deal när jag försökte komma på fler Hollywoodstjärnor som är det. Jag kom inte på en enda, kan någon annan snälla hjälpa mig?


I alla fall vill jag bara säga ett sent "glad alla hjärtans dag" och hoppas alla har det gosigt, inte pluggar för mycket och försöker vara snälla mot sig själva. KRAM *kramar datorn i hopp om att det når er*

4 kommentarer:

  1. Homosexuella kändisar ja... Neil Patrick Harris, är ju en, ZACHARY QUINTO, Stephen Fry, Ellen DeGeneres (<3), Mark Gatiss, Billie Joe Armstrong är väl bisexuell, Ezra Miller är queer har jag för mig, Jim Parsons, för att bara nämna några få... Så det finns allt en del som är öppna med det. GO ELLEN PAGE! Jag älskar Ellen Page... <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK <3 Jag hade lite panne när jag inte kom på en enda och blev rädd att det inte fanns någon alls. Ellen Page är SÅ COOL.

      Radera
  2. Åhh, tack Nea! Du förstår inte hur himla glad (och tårögd) jag blev av det du skrev! Så pass glad att jag inte ens lyckas få ihop något vettigt tack som ens kan täcka en liten del av hur glad jag blir. Tack så himla mycket i alla fall <3 Du är bäst! :) Jag måste spara det här så att jag kan titta på det när jag känner mig nedstämd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahh kände bara för att hylla dig lite för du är så grymt bra!! <3

      Radera