lördag 28 december 2013

pyjamasparty

I julas fick jag en så himla fantastisk pyjamas. Jag avskyr att sova i mer kläder än t-shirt och trosor, men en pyjamas behöver ju faktiskt inte begränsas till natt och sömn, jag vill bara ha den när jag vill ha det gosigt. Min kusin hade också önskat sig en pyjamas, så på julaftonskvällen åkte jag med min faster, farbror och två kusiner från farmor och farfar och hem till kusinerna och tittade på Harry Potter och de vises sten och Mean Girls i våra pyjamaser.


Och jag gosade med katten trots att jag är allergisk.

Jag fick en kamera också, till min släkts förtvivlan. Jag tyckte nämligen det var så kul att fotografera med den att jag liksom gjorde det hela tiden. De är jätteglada för alla bilder jag tagit på dem.

På julaftonen gjorde jag min egna vegetariska mat. Spenatpiroger, ostfyllda tomater i ugn och brunkål. Brunkålen var så god att jag håller på att laga 16 portioner just nu. Imagine a fridge full of brunkål.

På juldagsnatten läste jag Dash och Lilys utmaningsbok och älskade den lika mycket som vanligt. När jag läst ut den kände jag mest att jag också vill spendera nyårsafton i en städskrubb med en Dash, omgivna av ord och rice krispies.


2 kommentarer:

  1. iiih!!! Alltså det tar typ mycket längre tid än vad en tror att göra en sån bild???

    SvaraRadera
  2. Svar: Hahaha, ja, det verkade som ett mål jag säkert skulle klara! Brott och straff tänke rjag inte läsa igen^^

    Btw, jag ÄLSKAR den där sista bilden på dig och katten! Hur gullig/rolig som helst:D

    (och se, jag svarar på en kommentar fort! Synd bara att det var förra årets mål^^)

    SvaraRadera