torsdag 12 december 2013

Klapp under granen, skådis under golvet

Tidigt på morgonen idag snubblade jag över den lösa golvplattan vid mitt skåp. Jag tittade misstänksamt på den, den brukar aldrig sticka upp så mycket att en snubblar på den. Så jag lyfte upp den. Ibland brukar det ligga små meddelanden där så jag hoppades på ett nytt sådant. Men nej, där låg Nicholas Cage. Jag funderar på att bryta upp en till platta och se om Nicolas Cage gömmer sig under varje golvplatta.

Senare på dagen gick jag från matsalen med Elin och vid entrén såg hon något under den stora granen i entrén. Det var ett paket, till mig! "Nea Sp2d" stod det. Jag blev ganska så extremt glad för det ligger aldrig saker under granen annars.

Det var underbara Alva som lagt det där och det visade sig vara boken Kroppspanik av Julia Skott som vi pratade om på twitter att vi ville läsa. Jag har redan börjat på den och hittills är den så himla himla bra.

Efter skolan vandrade jag omkring på min favoritdel av Söder (den runt Nytorget som jag knappt ens varit på egentligen) för att titta in i alla fina färgglada butiker i hopp om att komma ut med julklappar till folk. Jag hittade en i alla fall, och ganska många jag-är-inte-helt-såld-men-om-jag-inte-hittar-något-bättre-kommer-jag-tillbaka. Jag älskar de där butikerna.

1 kommentar: