måndag 23 december 2013

Jag förvånade mig själv lite

På jobbet fick vi böcker för 400 kronor i julklapp, och jag förvånade nog mig själv lite när jag valde en jättestor bok om Andrées polarexpedition. Den där som vann Augustpriset i år och är sådär härligt tjock med illustrerade sidor. Jag kände liksom bara hur jag verkligen behövde ha den där boken. Jag vill ha den i min bokhylla, stryka över bilderna och läsa vad Andrée åt till frukost.

Jag och min vän Emelie hade julmys ikväll och hon gav mig en tekopp med tillhörande fat. Det var hon som lärde mig att dricka te så jag är henne evigt tacksam (för det och mycket annat). Min vän Pia skickade ett handmålat julkort till mig. TARDISen går att öppna och inuti gör texten den så himla mycket större på insidan.


Just nu debatterar jag med mig själv om huruvida det är okej att påbörja julens omläsning av Dash och Lilys utmaningsbok redan imorgon eller om jag måste vänta till julafton. Det är ett svårt beslut. 

Kram och gos och jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar