fredag 6 december 2013

förändringar

jag tänker sluta bokblogga, det är inte något som gör mig lycklig längre. det gör mig mest stressad över alla böcker jag borde läsa och recensioner jag borde skriva. det är inte kul längre. men med mig från bokbloggandet tar jag med mig kärleken till alla bokbloggare där ute - ni är fantastiska människor och jag kommer fortsätta läsa era bloggar så gott det går.

men jag tänker inte sluta blogga. jag tänker fortsätta blogga, men utan nisch. jag kommer blogga för att jag måste skriva. jag kommer blogga om livet, vänner, händelser, tankar, önskningar, tv-serier, böcker, människor. jag kommer blogga om precis vad jag vill och precis hur långt eller kort jag vill.

för jag älskar att blogga och jag älskar att skriva.

och jag skulle aldrig klara av att sluta med det.

Neas bokblogg 

maj 2009 - december 2013

Neas blogg
maj 2009 - 

14 kommentarer:

  1. Förstår verkligen om du blir stressad över hela bokbloggande men sluta inte blogga! Det är jättekul att läsa din blogg, Nea :D

    (ska du ändra adress)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh tack vad glad jag blir att du gillar det! Jag kommer fortsätta skriva här på bloggen i alla fall ett tag framöver, sen får jag se om jag vill byta till en ny blogg :)

      Radera
  2. Var jätterädd att du skulle sluta helt när jag läste första raden! Har typ gått igenom samma sak själv. Läsning ska ju bara vara roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag håller verkligen med, läsning får bara inte vara en börda. Det förstör magin. Men var inte orolig, jag ska inte sluta blogga (fast jag blev väldigt glad att du blev orolig för det).

      Radera
  3. Precis som Johanna var jag också superrädd över att du skulle sluta helt och hållet! Men så länge du i alla fall fortsätter så är jag glad och jag kommer fortsätta läsa din blogg vad du än skriver om. Även om du bestämmer dig för att skapa en blogg som endast är tillägnad Justin Bieber (eller kanske inte, jag vet faktiskt inte^^)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha åh Anna <3 Var inte orolig, en Justin Bieber-blogg blir det inte! Eller ... vem vet???

      Radera
  4. Tråkigt att höra men bra, gör det som känns rätt! Funderar själv på att kanske ha bloggen på paus ett tag, när livet kommer ivägen blir det mer stressigt än kul att ha en blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en paus är ju alltid bra, då börjar en ju oftast längta tillbaka till bloggen igen sen :)

      Radera
  5. Bra att du gör vad som känns rätt! Om man inte gillar att bokblogga längre, så ska man självklart inte göra det. Man ska bara blogga om det känns roligt, och absolut inte om det bara stressar en! Och självklart kommer jag fortsätta följa din blogg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller verkligen med dig, och är glad att du vill fortsätta följa mig blogg ändå. Tack! :D

      Radera
  6. Skönt att du inte slutar helt iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du tycker det! :D

      Radera
  7. Oj, jag blev rädd där ett tag! Men bra att du inte slutar helt, tycker väldigt mycket om din blogg även om jag varit dålig på att följa den senaste tiden. Vet precis vad du menar, en anledning till att jag skriver mindre är också stressen och pressen på att blogga. Men jag älskar det fortfarande, så jag försöker göra det åtminstone ibland. Hoppas du känner mindre press nu när det blir en mindre nischad blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Ja det blir verkligen en press, vare sig en vill det eller inte. Men om du kan slappna av med att bara blogga ibland så är det ju jättebra, för att bokblogga är ju så himla kul! Jag känner redan mycket mindre press och har konstigt nog redan börjat läsa mycket mer igen också konstigt nog. Himla skönt känns det. :)

      Radera