måndag 14 oktober 2013

Neas bokiga bekännelser

Awesomeiga Anna taggade mig att göra sju bokiga bekännelser, vilket jag självklart är på! Det är nu alla mina boksynder kommer upp till ytan, jag hoppas ni kan förlåta mig.

Här är instruktionerna för utmaningen:
Själva meningen med "bokiga bekännelser" är att varje person som gör den ska tänka efter vad som har hänt i sitt liv och sedan berättade om de 7 största sakerna som är relaterade till böcker och läsning. Det kan vara allt mellan himmel och jord, man sätter gränserna själv för vad man vill dela med sig av - glöm bara inte att namnge inlägget som "'ditt namn' bokiga bekännerlse". När man väl har "bekänt" så ska man tagga vidare 5 stycken andra bloggare, och sedan meddela dessa personer att de har blivit utvalda! Svårare än så är det inte. 


I. Jag äger alla Meg Cabots böcker som utkommit på svenska fram till Jinx - tur i oturen, förutom Allie Finkles-serien. Så jag var alltså hard-core Meg Cabot-fan fram tills jag var ungefär 14 år, där gick hard-coreigheten ner lite. Fast bara lite, för jag läser fortfarande om alla tio böcker i En prinsessas dagbok varje år. 

II. Jag har min bokhylla sorterad i "läst" och "oläst", och den lästa delen är där sorterad i bokstavsordning. För några minuter sedan märkte jag ett hål i böckernas trängsel och jag har just nu lite panik eftersom jag inte kommer på vilken bok som ska stå där och var denna okända bok kan vara.
SOMETHING HORRIBLE IS GOING ON

III. Jag läste bara två böcker i september ... och en av dem var det min kompis som skrivit och den andra var en omläsning av en gammal Lottabok som alltså är på drygt 100 sidor.

IV. I förrgår vek jag ett hundöra i min vackra 70-talsdesignade pocketversion av Madame Bovary.

V. ... Och mina böcker i A Song of Ice and Fire får inte längre plats i boxen jag köpte dem i eftersom alla vattenskador jag gett dem har fått dem att svälla upp. Oops.

VI. Jag har läst sista boken i En prinsessas dagbok jättemånga gånger bara för att få återuppleva scenen med hästdroskan i Central Park. Och Jellicoe Road för att bota min Jonah-och-Taylor-abstinens.

VII. Jag tyckte A Game of Thrones var svårläst, Heathcliff och Catherine i Svindlande höjder är jobbiga och jag har aldrig förstått Joyce Carol Oates storhet. There, I said it!

Jag taggar Alva som är lite ny här i bokbloggosfären, Andréa som äntligen börjat blogga igen och Frida eftersom jag saknar hennes bloggande, och henne såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar