onsdag 23 oktober 2013

Ett tredje kvartal av läsning

Juli, augusti och september - härlig sommar är det då. Var i Sverige är den låten skriven egentligen? September är ju ganska så höst kan jag tycka.

Min kvartalsrapport känns ganska fattig men jag summerar det lilla som ska summeras.

Juli:
I en förvandlad stad - Per Anders Fogelström
Stad i världen - Per Anders Foelström
Paper towns - John Green
Forever princess - Meg Cabot (omläsning nummer ca 745,5)
A Clash of Kings - George RR Martin

Augusti:
A Storm of Swords - George RR Martin
Fjärde riket - Maria Nygren

September:
Min vän Pias egna manus(!!!!!!)
Ja, se Lotta - Merri Vik (kände för en omläsning)

Så totalt har jag läst 9 böcker, vanligtvis brukar jag läsa ungefär 15. Det sorgliga är att en verkligen kan se hur jag faktiskt hade ett otroligt läsflow i början av kvartalet. Jag slukade både A Clash of Kings och A Storm of Swords och grät över att Stadenserien tagit slut så snabbt.

Så när var det läsflowet liksom stannade upp helt? Jo ungefär precis samtidigt som skolan började, vilket är så himla tråkigt. Jag vill inte att läsning ska bli något av en ledighetssyssla - att jag liksom kommer se fram emot semestern för att "då kommer jag läsa". Jag vill att läsning ska vara en del av min vardag och jag måste komma på en lösning på hur jag ska få det att fungera.

Favoriter det här kvartalet (ej omläsningar eller kompismanus):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar