onsdag 16 oktober 2013

Det mystiska mysteriet om den mystiska boken

Det är löst! I måndagens bokiga bekännelser var min bekännelse nummer två att en bok i min bokhylla stående mellan författarna Cassandra Clare och Suzanne Collins är mystiskt försvunnen och jag kunde verkligen inte komma på vilken bok det var som var försvunnen. I tisdags, alltså igår, fortsatte jag beklaga mig under veckans Caradhrasmöte (vår tolkienförening) när vi hade en namnrunda med temat "favoritmysterier", men ingen av mina fellow caradhrasare kunde heller hjälpa mig lösa det.

Men denna eftermiddag snapchattade jag henne bekymrat en bild på min bokhylla:

Tro det eller ej, men klockan 15:34 kom Annas eminenta detektivförmågor till användning och hon LÖSTE MYSTERIET! Genom att gå in på Pias blogg och leta reda på hennes inlägg om överkonsumtion av böcker där Pia använde min bokhylla som exempel på denna överkonsumtion (tack Pia) så hittade Anna en bild på min bokhylla - med den försvunna boken!

SER NI DEN? JAG SER DEN! Där mellan City of Bones och Hungerspelen står den - Dash och Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn och David Levithan. Den mystiska boken är inte längre mystisk! Jag måste helt enkelt ha plockat ut boken i samband med att David Levithan kom till PUNKT medis. Övervägt lite vilken av hans böcker jag skulle ta med och bestämt mig för Will Grayson, Will Grayson istället - men inte lagt tillbaka boken

Ett lyckligt slut på två ganska så ångestfyllda och sömnlösa dygn av ovetande. Anna du är en hjälte!

6 kommentarer:

  1. Hahaah, underbart inlägg! Älskar hur hon kom på det ^^ Vilken tur att du fick reda på vilken det var så du slipper sitta på ålderdomshemmet om fem år och berätta historien om den försvunna boken som aldrig kom till rätta och som du fortfarande inte vet vilken det var ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud min plan om förtidspension hade ju gått rakt i diket, aldrig att jag skulle få lugn och ro med detta fortfarande olöst :O

      Radera
  2. Hahaha jag dör! xD Bra att du fick reda på vilken det var, jag hade fått fnatt om jag inte kommit på det xD Titttade igenom min bokhylla efter att ha fått tillbaka ett last som min kompis lånat av mig och stirrade mig själv galen för att jag inte kunde komma på vilken som fattades... xD Det var "Jellicoe Road" som hon hade glömt ta med sig (*host* glömt, den lilla tjuven) xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en så obehaglig känsla,som att en del av en själv fattas, men en kan inte komma på om det är foten, njuren eller nyckelbenet. Fast om det var Jellicoe Road då hade det nog varit en väldigt viktig del också, typ ögonen eller hjärtat. Bättre om det hade varit någon bok i stil med blindtarmen!

      Radera
  3. Nice:D
    Var gärna med och delta i min tävling som du hittar till här: http://www.lexielaser.org/2013/10/tavla-och-vinn-fint-pris-hos-bokii.html

    SvaraRadera
  4. Haha, vilket spännande blogginlägg! ;D Tur att boken kom tillbaka! :)

    SvaraRadera