fredag 13 september 2013

Den där tiden mellan recensionerna

Läsandet är lite sporadiskt just nu, och med sporadiskt menar jag ungefär att det inte riktigt händer. Jag läser Insurgent men halvsover efter en sida. Vill läsa A Feast for Crows jättejättemycket men vet att om jag är för trött för att kunna läsa lättlästa Insurgent så kommer jag definitivt inte kunna läsa den utan att somna. Försöker titta på tv-serien istället, men är för trött för att kunna titta på det också.

Så mycket händer nu i början av hösten, om en nu kan kalla det höst när en fortfarande går i sommarklänningar. Det mesta är superkul så jag tänkte berätta lite om det:


  • I Harry Potter-föreningen på skolan välkomnade vi de nya ettorna som skrev upp sig på anmälningslistorna med Hogwarts-brev (fast med vår skola då istället) fasttejpade på skåpen. Det var Pia och Johanna som gjorde dem och det var helt fantastiskt. Nästa vecka ska vi ha en HP-fest för förstaårseleverna som kommer bli fantastisk, jag kommer göra ett inlägg om den sedan.
  • Vi har haft föreningsfotograferingar och alla var helt underbara och jättekaosiga. I onsdags var jag utklädd till en tusken raider (från Star Wars, till föreningen Sandfolket), Gamling i Lord of the Rings (till Caradhras, den underbaraste Tolkienföreningen) och en kattnunna från Doctor Who. Igår var det fotografering med Dumbledore's Army och det kom typ 60 pers och alla var helt fantastiskt utklädda. Jag var Umbridge. 
  • Förra veckan kom en som arbetar på Sveriges Radio till skolan och spelade in när jag och han diskuterade boken Fjärde riket av Maria Nygren (läs min recension HÄR). Något som jag inte alls visste skulle hända när jag gick till skolan den morgonen, allt gick väldigt snabbt där. Just nu vet jag inte riktigt när det kommer sändas så jag återkommer om det. Men spännande var det!
  • Jag var och såg på Harry and the Potters när de spelade i Folkets hus i Huddinge. Det var nog den bästa konsert jag varit på (har nog varit på så många som typ fem faktiskt). Fina potterheads överallt, jätteliten lokal där bandmedlemmarna gick ut i publiken för att dansa och spela flera gånger.  Det var definitionen av totally awesome.
  • Jag med en dags mellanrum såg jag Percy Jackson: Sea of Monsters och City of Bones med fina Amelie, Anna och Pia (jag har gett upp på att länka till deras bloggar nu eftersom jag gör det så himla ofta, länkar finns alltså i tidigare inlägg). Percy Jackson var jättemysig och härligt cheesy (NATHAN FILLIONS FIREFLY-REFERENS!). City of Bones var lite som boken ... som jag inte gillade. Så jag somnade på bion för första gången i mitt liv. 

Det dumma med alla dessa härligheter är att jag aldrig är hemma tillräckligt länge för att hinna göra annat än att äta och plugga och sova. Allt kaosar lite helt enkelt, men det är ganska skönt för det är ett trevligt kaos. Så vi får se när nästa sporadiska inlägg kommer, jag har ju jättemycket grejer jag vill skriva om så jag ska försöka hinna få ut det. 

Imorgon ska jag jobba, på söndag ska jag cykla för Arktis och förhoppningsvis lära småbarn att hoppa simhopp för jag håller på att lära mig bli simhoppstränare. Kanske kan jag till och med bli sugen att läsa lite också, jag hoppas på det.

6 kommentarer:

  1. Jag är också alldeles för trött för att läsa AgoT, somnar direkt. Och de senaste två veckorna har jag lagt mycket mer tid på att kolla på TV-serier än vad jag lagt på att läsa, något jag aldrig tidigare gjort. Men det är okej, TV-serier är bra det också.

    Men låter som om du har en bra höst, trots bristen på läsandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad skönt, alla andra verkar bara plöja ASoIaF hur lätt som helst, fattar inte hur! Tv-serier är ju faktiskt jättebra, skönt att bryta av läsningen med ibland :)

      Radera
  2. Låter ju som om du har det toppen och då händer det ju att recensionerna och läsande blir lite lidande. Åh måste verkligen ta mig till bion och se Percy Jackson filmen. Lite Jake Abel sitter ju inte helt fel om jag säger så. Får försöka ta mig dit någon gång snart och se den :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja se den! Den är riktigt bra :D

      Radera
  3. Svar: JAG LOVAR ATT JAG SKA LÄSA HARRY POTTER NÄR JAG VILL ATT MITT LIV SKA FÖRÄNDRAS (HOPPAS ATT JAG SKA KUNNA GÖRA DET SNART!)

    Sedan måste jag säga att ditt liv verkar väldigt awesome just nu!

    Och till slut vill jag säga att din nya design är RIKTIGT snygg

    Och sedan vill jag säga att jag ser framemot att träffa dig VÄLDIGT mycket på Bokmässan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. LÄSLÄSLÄS!

      TACK vad glad jag blir att du gillar designen. Och jag ser också JÄTTEMYCKET fram emot att få träffa dig på bokmässan! :D

      Radera