torsdag 4 april 2013

Vilken fin utmärkelse!

Hannah på Bokfärden var sådär underbart fin och gav mig en Liebster blog award som gjorde mig sådär lycklig. Så reglerna säger att jag nu ska svara på de nio frågor som följer med och dessutom skicka vidare awarden till fem andra bloggare, så jag gör helt enkelt som reglerna säger.


Vad ville du bli när du var liten?
När slutar en att vara liten? Jag känner mig fortfarande rätt liten måste jag säga. Men om jag ska lista upp alla yrken jag velat ha genom tiderna i kronologisk ordning:
  • Isprinsessa
  • Cirkusprinsessa
  • Pusselläggare (ja jag ansåg att det var ett yrke)
  • Bokläsare (det här handlar nog mer om att jag blivit realistisk än att jag gett upp drömmen)
  • Modell (hah!)
  • Modedesigner (denna och den ovan kommer från perioden av Top Model- och Project Runwaytittande)
  • Förläggare (fast det känns allt lite pinsamt att erkänna det här på bloggen)
Vad är du idag?
Människa på gymnasiets samhällslinje med extraknäck i bokhandel.

Vart vill du helst resa?
Machu Picchu i Peru.

Var ser du dig själv om fem år?
Ehh fick lite panik nu när jag insåg att jag inte har den blekaste.

Rött eller vitt?
Antar att vi pratar om röda-vita-rosen nu, right? Jag är oftast i röda laget, rött är ju liksom mer färgstark. Och ... ja en färg.

Sommar eller vinter?
Sommar (vintern kan gå och ta sig dra något gammalt över sig)

Skog eller hav?
Hav, då slipper jag få kåda på fingrarna när jag klättrar i träd.

Vad gör dig ledsen?
Det vanliga, krig och Sverigedemokraterna och sånt. Eller nä SD gör mig nog mest bara sur.

Vad är det bästa du vet?
Sommar böcker glass att bada

Nu kommer det till att skicka vidare utmaningen, och jag tror jag nöjer mig med att skicka vidare till fyra bloggare som jag även är bra kompis med utanför bloggvärlden. Jag känner att jag ofta glömmer bort att visa hur mycket jag tycker om deras bloggar också, så mina utmärkelser går till dem!

3 kommentarer:

  1. Jobb som pusselläggare: den som lägger pusslet och kontrollerar att alla bitar är med + passar ihop innan det läggs i kartongen och säljs. Vill ha det jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG jaa det var precis så jag tänkte ju! ALltså så himla perfekt jobb.

      Radera
  2. Jag gav dig också den utmärkelsen alldeles nyss så känn dig underbar och älskad av alla!

    (Bedårande ny profilbild, btw.)

    SvaraRadera