torsdag 18 april 2013

Kvartalsrapport 1

Fyra kvartalsrapporter till efter den här, sen fyller jag 18. Med tanke på hur ofta det känns som att jag gör kvartalsrapporter så är det roligast att räkna tiden i såna.

Okej så vad har jag läst hittills i år?

Januari: 
The Old Man and the Sea - Ernest Hemingway
I en klass för sig - Curtis Sittenfeld
Harry Potter and the Goblet of Fire - JK Rowling (sjuttioelfte omläsningen)
Det är jag som är Caroline - Peter Barlach

Februari:
Junk - Melvin Burgess
Wallflower - Stephen Chbosky (omläsning, den här gången på svenska)

Mars:
Krigarhjärta - Henrik Larsson
Varma kroppar - Isaac Marion
Pride and Prejudice - Jane Austen (omläsning, den här gången på engelska)
Förr eller senare exploderar jag - John Green (omläsning, den här gången på svenska)
Doctor Who: The Story of Martha - Dan Abnett (CD-bok)
Farlig förmåga - Jessica Spotswood

12 lästa böcker. 4 omläsningar, 5 engelska. Många (det är ju inte så många böcker) flertalet lättlästa böcker och en tredjedel är omläsningar. Inte ett särskilt bra läskvartal, däremot ett bra kvartal i livet generellt. Har haft mycket kul för mig vilket har tagit på lästiden och så får det bli ibland. För en gångs skull har jag inte heller sett så mycket tv-serier som stjäl lästiden heller vilket är trevligt. Jag är helt enkelt nöjd med kvartalet trots det låga antalet lästa böcker.

Favoriter (inte omläsningar):
Jag tycker fortfarande den var fantastisk.

4 kommentarer:

  1. Man läser hellre få riktigt bra böcker än massa halvbra/dåliga böcker :)

    SvaraRadera
  2. I mina öron (ögon?) är det där mycket böcker - hinner knappast läsa särskilt många fler böcker än så under ett år. Kanske jag skulle läst fler om man räknar alla skolböcker som man plöjer igenom, men det är ju inte särskilt roligt. Just nu har jag dock blivit så förtjust i John Greens böcker att så fort jag har avslutat den ena börjar jag på den andra.

    Ja, men det är som Anna säger - hellre få riktigt bra böcker. Vilken var din favorit bland de engelska böckerna du läst (nylästa som omlästa)?

    SvaraRadera
  3. Hej hallå! Har taggat dig i "The Book Sacrifice Tag" som du jättegärna får göra!

    http://bokrygg.blogg.se/2013/april/the-book-sacrifice-tag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul, ska definitivt göra den :D

      Radera