söndag 27 januari 2013

Tvåtusentolv - tillbakablicken

Undergångsåret är förbi -utan undergång. Jahapp. Innan "undergången" hann jag göra mycket saker i alla fall.

Josephine Angelini, jag och Amelie
I samarbete med Bonnier Carlsen åkte jag och Amelie till LitteraLund för att vara skuggor till författaren Josephine Angelini som var på besök där. Så himla kul upplevelse! Inlägget HÄR.

Jag var på Jellicoe Road-kväll hos X-Publishing med Frida och Amelie. Jättemysigt och kul boksnack med alla trevliga Jellicoe-älskare. Inlägget HÄR.
Sedan åkte jag, Frida och Hanna (som också var med på Jellicoe-kvällen) till ett annat Jellicoe-snack på biblioteket i Skogås. Också jättetrevligt, även om jag inte skrev något om det.

Kolla in nedre citatet!
I juni blev jag förälskad i The Lizzie Bennet Diares, en sorts modern webbserie av Stolthet & Fördom. Elizabeth Bennet har alltså en videoblogg, och genom hennes videoblogg förmedlas hela historien. SÅ HIMLA BRA. Inlägget HÄR (btw, ni som också tittar på den: DARCY!!!!)

Jag fick en blurb på baksidan av Gone: Lögner av Michael Grant. Har fortfarande lite svårt att förstå detta pga coolheten. 

Jag började gymnasiet, och det är kul. Kanske inte så bokrelaterat, men jag tyckte det förtjänade plats ändå.

Jag var på Bokmässan och träffade massor med andra underbara bokbloggare. Detta var typ årets händelse,   så 
fantastiskt kul! Inlägget HÄR




Mina mest populära inlägg 2012 har varit:
Böcker kan ha många ansikten (HÄR)
Det om tiden (HÄR)
Min recension på Bilbo: En hobbits äventyr (HÄR)
Det där jag klagar på att böcker måste vara så politiskt korrekta (HÄR)

65 böcker läste jag under 2012, och de bästa böckerna var:



7 kommentarer:

  1. VILKET HÄRLIGT INLÄGG! :D :D År 2012 var ju ändå ett fint år på bokfronten! :D <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida! Ja det har varit helt fantastiskt ju! 2013 kommer ju inte bli sänre direkt *host*London*host*

      Radera
  2. Åh vilket härligt år, hoppas detta blir minst lika bra för dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas ditt år blir riktigt bra också! :D

      Radera
  3. Aww jag älskade Divergent jag med, och jag vill så gärna läsa The Fault in our Stars och The Perks of Being a Wallflower!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs dem! De är så underbara :D

      Radera
  4. The fault in our stars är så sjukt bra! Om du gillade den så kan jag verkligen tipsa om 'Second Chance Summer' med Morgan Matson, det är typ världens bästa bok. :)

    SvaraRadera