fredag 16 november 2012

John Green hamnade just högst upp på min lista

... över awesome människor som är awesome.

Förutom Vlogbrothers, en videoblogg som John Green har med sin bror Hank Green så har de även en kanal som heter Crash Course. John har precis avslutat sin Crash Course: World History (bästa pluggtipset!), och då och då kör Hank en med mer naturvetenskapsrelaterade ämnen (säkert bra att plugga till om man förstår något). Men nu har John startat en ny Crash Course. Crash Course: English Literature heter den. Litteratur! Den mest underbara författare, videobloggare och historieprovsbetygräddare som finns har startat en litteraturkurs! IIIIHHHHHH!


Värsta bästa att han har med Gallifreyan! #DoctorWho

I den första videon pratar han jättefint och klokt om varför vi läser och varför det är viktigt att analysera det vi läser. Sen kommer han att prata om Romeo & Juliet, Catcher in the Rye, The Great Gatsby och dikter av Emily Dickinson.

Eftersom jag läst de två förstnämnda så tror jag att jag ska ta och läsa The Great Gatsby också eftersom den ändå verkar helt underbar. Kanske lite Emily Dickinson också, trots att dikter inte är min grej. Men jag är ju så taggad!

Seriöst värsta måstet för alla boknördisar!

2 kommentarer: