fredag 5 oktober 2012

Bokmässan - "I love it, I love it"

Den här videon som Frida gjort så fin berättar nog det mesta om årets bokmässa i Göteborg.
Jag åkte dit med fina Frida, och vi hade det så trevligt som det kan bli typ. Jag kan skriva en lista på det vi gjorde, eftersom listor alltid är bra och kul.

1. Jag steg upp tidigt för att ta pendeln till Stockholm där jag träffade Frida, Anna och Amelie. Anna och Amelie åkte samma tåg som mig och Frida, men i en annan vagn. På tåget roade jag och Frida oss med att prata om porr i litteraturen och annat som de andra resenärerna på tåget nog undrade lite över.

2. Vi köade in till bokmässan och vandrade omkring bland alla montrar. Det var ju första bokmässan för mig i år, och den var ganska så mycket större än vad jag trodde. Men vi gick omkring (Frida gick och jag försökte förgäves hålla mig bredvid henne utan att forslas tillbaka av folkmassan), inhandlade både tygpåsar och böcker, tittade på när Cirkeln-författarna och serietecknare avslöjade ett hemligt projekt.

3.Vi gick till Bonnier Carlsens monter för att se när Amelie, Anna och många andra jättecoola bokbloggare satt och pratade inför publik om både ungdomsböcker och deras bokbloggade. Det var jätteintressant att lyssna på, särskilt när de pratade om bokbloggande. Jag varvade dock att lyssna med att prata med alla awesomeiga bokbloggare och twittermänniskor som också var där. 

4. Vi drog vidare till en jättetrevlig bokbloggarträff arrangerad av Sofie och Anna. Där träffade jag så också otroligt många underbara bokbloggare. Mingel blandat med att författare kom och blev intervjuade. Blev väldigt glad över att Nene Ormes var där så att jag fick svar på min Doctor Who-fråga i slutet på min recension av Särskild. Det var inga Weeping Angels.

5. Vi lämnade alla fina människor och den underbara mässan för att dra hemåt igen. 
Min bokmässefångst. 
Jag diggar bokmässan, typ väldigt mycket. Kan nästa år komma nu?

1 kommentar:

  1. I DON'T CARE, I LOVE IT!! :D Det sämsta var att jag fick inte ha den låten i videon för Youtube :'( Det skulle ha blivit perfect!

    SvaraRadera