torsdag 27 september 2012

Min lördag i paradiset

På lördag ska jag till bokmässan! Awesome, jag vet. Jag och Frida kommer ta tåget ner till Sveriges framsida tidigt på lördagsmorgonen och åka tillbaka igen på kvällen. Där emellan planerar vi att träffa andra awesomeiga bokbloggare, vandra runt bland montrar och bara suga in den bokälskande atmosfären. Eftersom det här är första gången jag åker till bokmässan vet jag inte riktigt hur det är där, så därför läser jag tacksamt alla listor som bokmässevana bokbloggare skrivit med bra råd om mässan. Så jag skippar klackarna för gåvänliga converse och tar ut kontanter i förväg. Tack alla snälla listskrivande bloggare - utan er skulle jag vara körd!

Skulle ni se mig i vimlet så hojta till, om inte jag sett er först och börjat hoppa som en galning för att få er uppmärksamhet alltså. Efter mycket velande har jag nu också bestämt vad jag ska ha på mig, så ser ni någon i den här utstyrseln är det troligtvis Boknea:
Jag insåg nu att jag nog är alldeles för peppad på det här fotot för att ni ska kunna urskilja något. Min hemska webbkamera kan också vara inblandad. 

Här syns jag nog lite tydligare, fast det känns lite pinsamt med en egobild på bloggen. Äh, kör vardagsbloggstyle: "jag bjuder på det, hihi".

Jag har skrivit upp lite taktiker inför mässan på en lapp, så jag tänkte dela dem med er:

- Köp inte så mycket böcker nu Nea, det kan du köpa när som helst. Satsa på alla coola tygpåsar och annan merch istället.
- Tänk inte på matteprovet på måndag, det får gå som det går. Bokmässan är viktigare!
- Hojta på alla du känner igen eller som ser skojiga ut.
- Låt inte Frida filma dig när du gör något alltför konstigt.
- Trötthet, hunger och kissnödighet är inte längre högsta prioritet.
- Så fort du ser en kamera - le! Bilderna kan ju hamna på andras bloggar.

Nu ska jag återgå till att oroa mig över om jag kommer bli helt socialt inkompetent av att möta alla dessa människor jag bara känner via Internet. Hoppas vi ses på lördag!

8 kommentarer:

  1. Riktigt bra lista, kommer nog att använda den själv då jag också heter Nea ;)

    SvaraRadera
  2. BRA LISTA!!! :D Kanske också ska göra en lista... :) Ska då stå högst upp: Filma Nea när hon gör allt för konstiga saker :P

    SvaraRadera
  3. Nea, du är för underbar! Listan är bäst. Vi ses där (eller på tåget dit (eller imorrn i skolan))! :D dubbelparenteser for the win!

    SvaraRadera
  4. Kommer dit i morgon också, ska hojta om jag ser nån som ser ut som dig :)

    SvaraRadera
  5. Jag vill också gåååå. Nästa år ska jag vara där. Ha så kul!

    SvaraRadera