måndag 3 september 2012

Jag är böcker tacksam för mycket

Tack vare Charlotte's Web är jag inte längre rädd för spindlar, utan tycker istället om dem.

Tack vare Guldkompassen har jag alltid velat se ett norrsken, parallell värld liksom.

Tack vare Boktjuven är döden inte så skrämmande.

Tack vare Den hemliga historien vill jag gå på internat och plugga grekiska.

Tack vare Nästa sak på min lista har jag ångest över att inte ha en egen bucket-list att fullfölja i livet.

Tack vare Spelkortsmysteriet känns vårt kalenderår väldigt trist och vanliga spelkort väldigt spännande.

Tack vare The fault in our stars gör ordet "okay" mig otroligt emotional.

Tack vare Dash och Lilys utmaningsbok står jag ofta och dreglar över röda Moleskin-böcker i affärer.

Tack vare The Maze Runner försöker jag använda ordet "shuck" så ofta som möjligt.

Tack vare Enclave är det mycket mer spännande att åka tunnelbana.

Tack vare Carrie förstod jag äntligen vad allt snack om grisblod och hämnd handlade om.

Tack vare En prinsessas dagbok förstod jag att det finns fler socially awkward människor än jag själv.

Tack vare Harry Potter fick jag intresset till att läsa alla de här böckerna.


Tack vare min förkylning gjorde jag idag denna någonstans i mitten av min uttråkning, och tack vare brist på relevanta bilder får den nu klistras in här. Jellicoe Road är allt fin.

5 kommentarer:

  1. Roligt inlägg! Är själv livrädd för spindlar så jag kanske borde läsa Charlotte's Web :)

    SvaraRadera
  2. Älskvärt inlägg, Nea!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint inlägg! Är som Nella rädd för spindlar så jag borde nog också läsa Charlotte's Web :)

    SvaraRadera
  4. Kul inlägg! Känner inte igen alla böcker men ändå kul att läsa vad de gett dig :)

    SvaraRadera