lördag 25 augusti 2012

Åtta saker om mig

Jag blev utmanad av Nella att berätta åtta saker om mig själv.

1. Jag har ingen speciell klädstil. Istället ser jag människor med snygga kläder och hämtar inspiration från dem. Därför kan mina klädväl vara väldigt olika från dag till dag. Just nu är jag dock lite insnöad på kjolar, de är väldigt fina. Sedan gillar jag lite random grejer, typ som mitt insektshalsband. Saker som liksom inte betyder något alls utan bara är där och ser malplacerade ut.

 2. Jag är besatt av tv-serier. Besatt. Just nu tittar jag på Avatar: the last airbender, The Walking Dead, Six Feet Under och Skins. Ska börja med Game of Thrones när som helst nu också.

 3. Jag ska till bokmässan i Göteborg den 29 september tillsammans med Frida. Det kommer bli riktigt awesome.

4. Innan jag började på gymnasiet nu i veckan har jag gått på dagis och sedan skola på samma lilla kulle sedan jag var ett år. Är rätt trött på den där kullen nu.

 5. Man kanske märker det på bilden ovan - jag är ingen estetisk person. Musik, bild, slöjd - inte min grej. Som jag har plågat mig igenom dessa lektioner. Men nu står jag i friheten med livet i behåll.

6. I våras fick jag glasögon. Tyvärr tror alla att de är så kallade "hipsterbrillor", dvs. glasögon med fönsterglas som man har på sig för att vara cool. Jag är verkligen supercool i mina glasögon. Särskilt när det regnar.

7. Att vira en en gurkskiva i ost och sedan stoppa i munnen är väldigt gott. Samma sak att äta en bit mintchoklad och skölja ner med kaffe. 

8. Jag avskyr att prata i telefon, det är så otroligt svårt att kommunicera med. Sms är trevligt, mejl också. Att prata ansikte mot ansikte fungerar också. Men jag föredrar nog mejl faktiskt.

Nu är jag lat igen och väljer att inte skicka vidare utmaningen, jag misstänker att de flesta redan gjort den. Annars är det fritt fram!

7 kommentarer:

  1. Ah, gillade det här inlägget! Och mejl är bara så underskattat.

    SvaraRadera
  2. Ah ma gawd hej nr 8. Hatar (att prata i) telefon. Mina vänner här i USA tycker jag är jätteotrevlig. "Varför ringde du inte upp mig?" "Ehh. Jag smsade?" Önskar att hela mänkligheten komunicerade skriftligt.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar Avatar: the last airbender! En av mina favoritserier :D

    SvaraRadera
  4. Hatar också att prata i telefon.. jag hör aldrig vad folk säger :( Blir bara så trött på att behöva säga va? va? va? hela tiden. Kankse bara har kompisar som mumlar men störigt är det.

    Att ringa till folk jag inte känner är däremot ännu jobbigare, då är jag skakig i flera minuter/timmar efteråt :P

    SvaraRadera
  5. Svar: Jag gör det hela tiden! Jag är nästan 20 år! Jag trodde jag skulle ha blivit bättre på det. Aaah.
    Nja de har noll koll på när och hur mycket jag jobbar. De sa bara att de skulle "make up for it" nästa vecka men de kommer de säkert inte ihåg. Men det blir mindre nu när barnen börjar skolan.
    Vid det här tillfället skulle jag verkligen behöva prata skriftligt! Här är förresten en serie om att prata i telefon: http://theoatmeal.com/comics/phone

    SvaraRadera
  6. Hatar att prata i telefon jag med! Undviker att svara i telfonen hemma ;) Är också helt besatt av tv-serier, roliga fakta du hade! :)

    SvaraRadera
  7. Samma-gamla-kulle-bilden var ju fantastisk! Dagens fniss. Tack :)

    SvaraRadera