fredag 8 juni 2012

Fin uppskattning

Nelly på Nellons bokblogg startade en jättefin liten bloggstämpel där man ska välja ut sina fem favoritbloggar, skriva om dem i ett inlägg och låta dem sprida vidare sina fem osv. Jag har fått denna stämpel av Pia på Bookrelated och Man på Bokskadad. Tack så jättemycket! Det värmer mitt lilla hjärta något oerhört, särskilt de fina nomineringarna. Så nu är det min tur att ge vidare denna stämpel till fem favoritbloggar. Jag kunde dock bara komma på tre bloggar som jag känner att jag älskar lite extra för tillfället, trots att jag läser så många underbara bloggar. Här är de tre:



De bokslukannde kakmonstrena
Här skriver Kim och Josefin om både böcker och kakor, dock har jag märkt att det blir mest böcker. De skriver personligt, intressant och med många tankar som gör mig helt lycklig att läsa om av någon anledning jag inte kan sätta fingret på. Men hela deras blogg känns så utstående och personlig. Inläggen kommer inte så ofta, men när det väl kommer så är det extra kul. Kvalitet framför kvantitet liksom.


Bokskadad
Jag måste ta och ge en stämpel tillbaka till Man på Bokskadad. Jag upptäckte hennes blogg för inte så länge sedan, men den är redan en ny favorit. Tänkvärda texter blandas med vackra fotografier, och dessutom skriver Man med ett väldigt vackert språk som är så härligt att läsa. Ett nytt inlägg av henne är alltid en jättetrevlig överraskning.


Reading & Rambling
Här skriver Johanna om böcker och annat. Inom "annat" är det just nu mycket om hennes liv som au pair i USA. Ändå får hon alltid in hennes kärlek till böckerna i sina inlägg på ett så härligt vis som gör att jag själv känner kärleken till böckerna, trots att jag inte läst dem. Hon har ett kort och smått ironiskt språk som jag älskar att läsa, plus superfina bilder! En favoritblogg, helt klart!

***

Om ni går in på dessa tre bloggar och läser bokrecensionerna så ser ni att de alla är ganska långa och har många reflektioner kring teman i boken. Jag gillar helt enkelt recensioner där recensenten för en diskussion kring vad hen läst ur olika vinklar och kan se allt från en helt ny sida. Det tycker jag att dessa bloggare är superbra på! Jag använder dem ofta som en sorts förebild till vad jag vill skriva för recensioner.

6 kommentarer:

  1. Herregud jag dör. (Jag känner mig dramatisk idag.) Du är för snäll. Tack känns för lite! Det är också kul för jag tänker konstant på hur du brukar skriva recensioner och typ baserar det på skulle det här passa på Neas blogg...? Så om jag gör något sånt här inlägg är du garanterat med. Om jag orkar skriva det. :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också Man's blogg. Hon har en väldigt bra humor :D

    SvaraRadera
  3. Tack så otroligt mycket, Nea! Vi kan bara säga detsamma, älskar att läsa dina recensioner och allt annat just för att du lägger ner tid och tanke bakom allt, och vågar utveckla dina tankar!

    Kim och Josefin

    SvaraRadera
  4. Tack för fina bloggtips! :)
    Cecilia

    SvaraRadera
  5. Svar: Jag hoppas då att Les Misérables faller dig i smaken! Och precis som du har jag med velat se musikalen, men det lär nog inte ske i första hand. Tom Felton är defintivt en anledning till varför jag vill se Therese Raquin! :D

    Och tacktacktack så mycket för favoritstämpeln, Nea! Snacka om egoboost eller nåt - du är alldeles för underbart grym själv och jag vill applicera samma ord om dig!

    SvaraRadera
  6. Nea! Du har fått en favvostämpel av mig också- såklart behöver du inte skicka vidare igen eftersom du redan fått- tänkte bara att du ville veta :)

    http://bokclara.blogspot.se/2012/06/fick-karlek-skickar-nu-vidare.html

    SvaraRadera