fredag 22 juni 2012

En modern Elizabeth Bennet

Jag älskar böcker och jag älskar videobloggar. Tänk er då hur awesome en kombination av dessa två skulle vara. Det skulle vara lika epic som ett godis med smak av ärtor ... ärter. Vad heter det egentligen? Ärtor? Ärter? Fy vilket konstigt ord vilket som. Anyway, tänk om jag skulle meddela er att det finns en sådan kombination (alltså inte ärtor/ärter som godissmak utan böcker och videobloggare). För det gör det! The Lizzie Bennet Diares!




Det är Stolthet och Fördom av Jane Austen, men i modern tid där Elizabeth "Lizzie" Bennet är en videobloggare. Handlingen följer boken, men allting berättas av Lizze Bennet. En otroligt cool och innovativ idé att berätta en bok genom en videoblogg. Dessutom är den väldigt bra och underhållande. Titta första videon och du är fast.

Uppdatering: Fick frågan om man kan se den utan att ha läst Stolthet och Fördom. Det kan man, men jag tror inte att man uppskattar den lika mycket då.

8 kommentarer:

  1. Jag älskar de videorna :)

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen, hann bara se de första fyra innan jag glömde bort projektet! :D

    SvaraRadera
  3. Måste man ha läst boken för att hänga med? :)

    SvaraRadera
  4. Åh ja, gult är sjukt fint!

    SvaraRadera
  5. SV; Okej, ska nog testa se den! :)

    SvaraRadera
  6. Oh! Lizzie Bennet diaries! YAY! :D
    Så underbar mini-serie/tappning på Pride and Prejudice! Och jag älskar Lydia, hon är episk!

    SvaraRadera
  7. Har du sett Lost in Austen? Om inte så GÖR det! Ännu en snygg Darcy! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En till snygg Darcy? Skall ses! :D

      Radera