fredag 13 april 2012

LitteraLund - here I come

Förra veckan satt jag i klassrummet mellan två lektioner och lekte lite med mobilen, när jag plötsligt fick ett mejl. Jag läste, blev lite överexalterad, smsade Amelie och sa att hon skulle kolla sin mejl. Hon och jag ska nämligen ner till en ungdomsbokmässa i Lund kallad LitteraLund. Det är Bonnier Carlsen som vill att vi ska med dit för att följa deras utländska gäst Josephine Angelini (författaren till Starcrossed: Helena) och rapportera lite. Efter att ha läst mejlet så ringde jag några många samtal till mamma, letade efter skolans rektor för att få ledigt och mejlade tillbaka till Bonnier Carlsen. Det blev mycket samtal, mejl och febrilt letande efter en försvunnen rektor innan jag tillslut fick ledigt och bekräftat att jag kunde åka. Woho!

Det ska bli otroligt spännande. Både jag och Amelie ska läsa Helena och fortsättningen Hades (utkommer i Juni), snacka med författaren och göra massor av roliga grejor. Jag vet inte så mycket mer om vad vi ska göra just nu för allt är inte bestämt än, men vad det än är så kommer det bli awesome. Jag längtar hur mycket som helst!

Det kommer att bli mer bloggning om det här den 17 och 18 april, då vi är där. Tills dess så ska jag läsa. Mycket.

Läs mer om LitteraLund här.

9 kommentarer:

  1. ÅH! :D Fett roligt! såklart blir jag avundsjuk, men ändå fett roligt! :D

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag avundsjuk! Jag vill också! Men det blir säkert jätteroligt för er!

    SvaraRadera
  3. Jag bor i Lund men det är lite jobbigt att alla författarträffar är på en vardag... svårt att komma ifrån jobbet :(

    SvaraRadera
  4. SVAR: Men tänk inte på det. Jag tar de stötarna för jag vet att jag inte är en ren bokblogg och därför blir jag inte lika inkluderad som alla bokbloggar. Det är i alla fall vad jag intalar mig :) Sen vet jag inte om det precis är så :)

    SvaraRadera
  5. WOW! Vilken upplevelse, och ära att bli tillfrågad till något sådant! :D
    Ser fram emot att få läsa om det!

    SvaraRadera
  6. Gud vad kul! Jag VILL också!!!

    SvaraRadera
  7. Väldigt kul! Blir inspirerad från avstånd. Även kul att det är i Lund, säger jag självklart som är ifrån Skåne. ;)

    Svar: Verkligen, och väldigt intressant är nog ändå att dina favoriter är böcker som jag absolut vill tycka om.

    Imorgon-serien tyckte jag var överraskande bra uppbyggd med spänning och beskrivningar, Harry Potter älskar jag men av någon anledning så blev det aldrig något mellan just Azkaban och mig (i och för sig var jag fortfarande 'liten' då så jag tvivlar inte på att jag inte skulle älska den idag), Vindens skugga kommer jag nog tycka om när jag lägger tid på den och likaså The Time Traveler's Wife. Skummade igenom På kudde av gräs i förrigår och kan nog hålla med dig såhär i efterhand (minnet är inte vad den än gång varit, haha). Lite seg.

    SvaraRadera
  8. Vad skoj! Själv har jag inte läst boken så jag är inte så insatt men självklart blir man lite avundsjuk! ;)

    Jag har iallafall en tävling på min blogg där du kan vinna 'Rör mig inte!' av Tahereh Mafi, var gärna med om du vill :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Åhh, blir super avis :( dock har jag aldrig varit den som är involverad i spännande saker eller vad man ska säga, har aldrig de rätta kontakterna så att säga, får reda på saker månader efter xD

    lusseboken@hotmail.se
    lusseboken.blogspot.com

    SvaraRadera