lördag 7 april 2012

Kvartalsrapport 1

Första kvartalsrapporten - snart sommar (typ)!

Det här kvartalet började lite halvdåligt. Jag satt mest och tittade på tv-serier istället för att läsa. Men när solen började dyka upp och det blev varmare så började jag läsa lite mer. Jag är en sån person som mår mycket bättre på sommaren, och av någon anledning så läser jag även mer när jag mår bättre tror jag. Kanske något jag borde skriva ett inlägg om?

Här har vi alltså var jag läst i januari, februari och mars:

Januari:
The Death Cure - James Dashner
Systrar i jeans - Ann Brashares (omläsning)
Önskeprickar  - Elin Fahlstedt

Februari:
Oksa Pollock: Det sista hoppet - Anne Plichota, Cendrine Wolf
Resten får du ta reda på själv - Lauren Oliver
The Bell Jar - Sylvia Plath
Kär i kärleken - Lina Forss
The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky

Mars:
Umbra - Elin Fahlstedt
En dag till skänks - Anna Gavalda
En studie i rött - Sir Arthur Conan Doyle
Så jävla normal - Nina Hemmingsson
Extremely Loud & Incredibly Close - Jonathan Safran Foer
Catching Fire  - Suzanne Collins (omläsning, nu på engelska)
Alcatraz versus the Evil Librarians - Brandon Sanderson

Ni ser att läsintresset höjdes i takt med våren. Konstigt men kul. Januari var ingen höjdarmånad. Jag hade ingen läslust alls. 15 böcker läste jag, varav 2 var omläsningar och 6 var engelska. 3 stycken var också grafiska romaner eller vad man ska kalla det (Umbra, Önskeprickar, Så jävla normal), vilket var kul att testa på lite mer. Jag tänker inte gå in så mycket på hurvida antalet böcker jag läste och om det är bra eller inte. Istället hänvisar jag till Liberlibris inlägg om kvalitet och kvantitet. Verkligen läsvärt och sant!

Mina favoriter:

1 kommentar:

  1. Känns bra att jag inte är den ändå som mår bättre på sommaren än på vintern. Visst, det är ju förstås inte bra att du inte mår bra på vintern, men känns ändå bra att veta att jag inte är ensam.

    SvaraRadera