tisdag 6 december 2011

Skulle jag kunna få ett falskleg som säger att jag är tretton, tack?

Idag var jag och resten av biblioteksgruppen på skolan på studiebesök i stan. Ungdomsbiblioteket TioTretton var det som gällde. Det är ett bibliotek där endast barn mellan tio- till trettonåringar får vara. Det var därför vi var där innan de öppnade. Och fy vad coolt det var! Jag ville inte gå därifrån.

Innan man gick in behövde vi ta av sig skorna. Bara det är ju awesome! När vi sedan kom in i själva biblioteket insåg vi att det var mycket mer än ett bibliotek. Det fanns ett kök, ett musikrum, coola sittplatser, sällskapsspel och så troligt mycket annat. Och överallt fanns det smart utformade hyllor som fick alla böcker att se jättebra ut. Jag lovar!

Men jag ska inte skriva så mycket. Istället tänkte jag visa några bilder jag tog där (med min usla mobilkamera).


Lägg märke till de sjukt coola sittplatserna i bakgrunden på den tredje bilden. Min kompis Jojjo lyckades hamna i många av bilderna också, hehe. 

TioTretton påminde mig väldigt mycket om Palatset, men jag föredrar nog Palatset eftersom lokalerna är så otroligt häftiga och mysiga. Men TioTretton är helt gratis, vilket ju är bra

I alla fall var det ett otroligt coolt ställe som jag verkligen önskar att jag fick åka till igen. Att ligga och mysa i den stora röda korven var så otroligt skönt!

Edit: Bilderna tycks inte vilja vara där jag vill att de ska vara, men det får vara så nu.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt. Sååå när du ändå håller på så kan du väl fixa falskleg till mig med? :)

    SvaraRadera