tisdag 27 december 2011

Några böcker rikare

Julafton för mig innebär mindre plats kvar i bokhyllan. Jag älskar att klämma på paketen. Försöka list ut vilken bok det är genom att känna tyngden och tjockleken (japp, I'm crazy). Den här julen var inget undantag. Men jag har även köpt och fått böcker på annat sätt som jag också tänker visa här. Det blir alltså lite bilder på mina nya böcker.


Här är det alltså en bokpryl jag har fått. Inte Ankomsten, den hade jag redan innan. Men den passar så fint där så jag ska låta den stå där och bli beundrad. 

Här är en annan bild. Älskar verkligen det här stringhylle-stuket.




De här fick jag i min paketkalender (vadå för gammal?). Jag måste dock inflika att det inte hänger ett paket på varje dag där, det skulle nog bli lite för mycket. 

Jag har extrajobbat lite i en bokhandel veckan innan jul. Samma som jag praoade på i våras.  Då fick alla som jobbade där en summa pengar att ta böcker för som en liten julklapp. De här blev jag sugen på. 

Den översta köpte jag på tågstationen på väg hem från farmor och farfar för att den verkar så bra. Den under fick jag av mamma av någon anledning. Jag tror att det fanns någon anledning i alla fall, men jag fick inte veta den. Den understa vann jag hos Bokfreak.

De här tre fick jag i julklapp. Lögner har jag egentligen redan läst. Jag vill bara ha den i hyllan. Men de andra ska bli kul att läsa.
De här fick jag också i julklapp. De vassa tändernas skog har jag dock redan, så den ska jag få kvittot på och byta.  Och jag vet att jag har den undre på svenska också, så jag planerar att göra en liten undersökning med dem två... Domdom
Som ni förhoppningsvis märker så är de här inte böcker. Men jag ville ändå visa dem för att de är så coola!

Sedan tänkte jag att ni kanske börjar undra vad böckerna låg på,  jag skulle i alla fall göra det. Det här är alltså en byrå, ett pussel och en mörk glasskiva. Jag ska byta till ett hundpussel snart, det jobbiga är bara att lägga det. 

Det här var alltså min bokiga jul. Som julläsning läste jag Dash och Lilys utmaningsbok, och den var verkligen perfekt. En riktig julbok. 

10 kommentarer:

  1. Wooooow vad mycket böcker. Seriöst. Jag är så avudsjuk. Och att du fick så bra böcker! Min familj/vänner kan inte ge mig böcker jag vill läsa.

    SvaraRadera
  2. Wow! Jättevackert pussel! Och smarti idé =)

    Patrick Ness bok som du ha både på svenska och engelska är bra, och speciell i sitt språk.

    Kampen om Järntronen har jag inte läst, men har sett TV-serien som visades i år. Game of Thrones - rekommenderar den verkligen! Första säsongen är baserad på den första boken :)

    SvaraRadera
  3. Åh, en hel massa böcker! Jag är både avundsjuk och lättad över att inte få sådana lass på julafton - emedan jag gärna vill ha mängder av böcker skulle jag få ångest i rädsla över att inte hinna läsa alla.
    Extremely Loud & Incredibly Close är oerhört söt, väldigt speciellt skriven och med intressanta perspektiv/layouter. Den har blivit film väldigt nyligen.
    Annars är jag mest avundsjuk på Dash och Lilys utmaningsbok - läste om den häromdagen och försökte hitta den i bokhandeln idag, men icke! Så det blir kanske något senare, tråkigt nog... D:

    SvaraRadera
  4. svar; jaa, jag läste på någon annan blogg och den tyckte inte boken var ett dugg bra. Jag tappade andan!

    Jag älskar boken!! :D

    SvaraRadera
  5. sv: Jaa, se den! Den är faktiskt riktigt mysig verkligen och Lea Michele sjunger fantastiskt i slutet av filmen!
    Den där Dash & Lily-boken, borde ta och försöka läsa den innan årets slut! Den verkar ju bra och den har mysig framsida hehehe

    SvaraRadera
  6. Avundsjuk! Sen kan jag tipsa om en bok som du kanske vill vinna,Tretton Skäl Varför,av Jay Asher: http://andilove.bloggplatsen.se/2011/12/24/6926082-andilovebloggplatsenses-julkalender-lucka-24/

    SvaraRadera
  7. Vilken cool bothållar-sak du fick! Och Doctor Who pinsen! Vill ha! :D

    SvaraRadera
  8. Re: Ja men den grät jag till så mycket. Charlie St. Cloud eller vad den nu hette. Så himla bra, men ack så sorglig och vacker. Den måste du se.
    Salt har jag inte sett, har aldrig blitt sugen på det heller när jag läst på baksidan utav filmen heller.. ;)

    SvaraRadera
  9. Förresten,vet du var man kan köpa sån där bokhållare?

    SvaraRadera
  10. Doctor Who-pins!!!!! :D!

    SvaraRadera