lördag 17 december 2011

Min nya obsession

Jag har inte läst så mycket den senaste tiden. Det brukar ju bli så ibland, och det kommer nog tillbaka snart. Men jag tror att trots att jag inte riktigt har lika stor läslust, så är det en tv-serie som är den stora boven. Inte vilken tv-serien som helst. Det är en fullständigt genialisk och underbar och fantastisk tv-serie. Doctor Who heter den, och är en Brittisk sci-fi-serie.
     Det är alltså Doctor Who som gör att jag sitter uppe till sent på kvällarna och alltså inte hinner läsa något. Likadant var det när jag tittade på The Tribe eller A Very Potter Musical. Jag blir bara helt besatt av någonting.

Doctor Who alltså. Det finns så otroligt mycket att säga. Först ska jag väl tacka Johanna som fick mig att börja se den. Alla hennes GIFs på Tumblr gjorde mig så nyfiken. Nu har jag sett hela första säsongen och är i mitten av den andra.

The TARDIS
Själva handlingen är lite speciell, den handlar om The Doctor, som är en Time Lord, alltså kan han resa i tiden med hjälp av hans skepp The TARDIS, en polistelefonkiosk från 50-talets England. Han reser runt tiden med sin kompis Rose och de lyckas alltid träffa på konstiga monster som de måste besegra. I avsnittet jag såg igår så befann de sig precis under ett svart hål och behövde kriga mot självaste djävulen. Så himla spännande. Det som är så otroligt speciellt med Doctor Who är att den byter skådespelare då och då. The Doctor byter både kropp och personlighet, vilket är lite förvirrande, men superkul!
David Tennant
     Serien startade redan 1963, och höll då på till 1989. År 2005 startades den upp igen, och det är de säsongerna som jag kollar på. I första säsongen porträtteras Doktorn av Christopher Eccleston. Han var superbra, och när det det byttes skådespelare till David Tennant så kändes det hur konstigt som helst. Det gör det dock inte längre, och nu tycker jag han är tusen gånger bättre. Så underbart underbar bara.
 
Ni kanske känner igen honom från Harry Potter, där han spelar Barty Crouch Jr. Jag kände dock inte igen honom och fick en chock igår kväll när jag insåg det. Kommer aldrig mer kunna se på Harry Potter på samma sätt nu.

Nu tycker jag att alla ska kolla på Doctor Who. Bara för att det är så awesome. Avsnitten är så otroligt kul, spännande och sorgliga. Doktorn är underbar och monstren så löjliga (och läskiga, hehe). Så titta, titta, titta!

12 kommentarer:

  1. YAY för att jag spridit Doctor Who till någon! Jag kan nu kalla mitt livs mål uppfyllt! Haha. Visst är David Tennant helt underbar när man vant sig? Jag älskade också Christopher E. Åhhhh. Jag måste kolla om avsnitten. Jag älskar The Satan Pit! "But if I believe in one thing... just one thing... I believe in her!"

    SvaraRadera
  2. Jag har sett spridda avsnitt, men fastnade aldrig riktigt för Doctor Who. Trots att jag gillar sci-fi. Jag föll för Torchwood senare istället.
    Men roligt med Potter-kommentaren för det hade jag inte heller tänkt på!

    SvaraRadera
  3. Har velat börja titta på Doctor Who ett tag nu, den verkar riktigt bra! Det enda är att jag inte riktigt har tid att börja följa fler serier just nu :/ Men det är helt klart en serie jag ska börja titta på så snart som möjligt!

    SvaraRadera
  4. SV: Okey! :D
    Tack, då vet jag det ;)
    Ska då läsa den så fort som möjligt...! :D

    Haft en bra helg? ^^
    Kram
    //Emme

    SvaraRadera
  5. Förlåt om du inte gillar reklam men ville bara säga att jag har en tävling på min blogg om en bok!
    (eftersom jag vet att du gillar böcker)

    http://ebidda.favs.se/2011/12/tavling-flickan-fran-ovan.html#comments

    SvaraRadera
  6. Vad underbart att du börjat se på Doctor Who! Det behövs fler Whovians i Sverige!! Och jag håller med, när Tennant tog över efter Eccleston var jag tveksam, men numera är 10th den enda för mig <3 kan inte säga detsamma om 11th... Skriv igen när du kommit ikapp :)!!!

    SvaraRadera
  7. Hej har startat en bokblogg och skulle gärna vilja ha liten tips om hur jag ska få mer besök och kunna skriva mer intressanta inlägg :)

    SvaraRadera
  8. SV: Oh, vad roligt att höra! :D
    Ja, då hoppas jag att du blir glad över den när den väl kommer upp på bloggen... ^^

    Ojdå. Är du oxå sjuk? :o
    Jätte många som är det nu, tycker jätte synd om er (Y)
    Sista veckan och allt...
    Hoppas du blir kry snart! :) <3

    Min helg har varit ganska bra :)
    Om jag säger såhär... Min helg får 7/10 i betyg... :P
    Den har vart lite seg ibland, men helt AMAZING på flera sätt och vis! :D

    Händer i veckan? ^^
    Kram <3
    //Emme

    SvaraRadera
  9. SV: Måste på något sätt ha missat din kommentar till mitt inlägg ang. Wrock, såg det först idag o.o
    I vilket fall, måste bara hålla med om att AVPM/S och Ministry of Magic äger :D Ska givetvis kolla upp dom andra du skrev om också^^

    SvaraRadera
  10. SVAR: Jag tackar så mycket! Vad roligt att du har varit på Österlen! Visst är det fint där! Lite knas med Stens hatt... Jag tyckte faktiskt att det var lite roligt xD hahha

    SvaraRadera
  11. SV: Ja, vi hoppas på det nu! :) <3

    Amazing joo xD
    På fredagen hade jag och zozzo som jag driver bloggen med, filmkväll. Vi övernattade i min stuga(som jag inte vart i på säkert mer än en månad. Och stugan- som jag brukar kalla Paradiset- är den vackraste platsen på jorden...<3).
    På lördagen stack vi in till stan och gick och shoppade, bara vi två, på staden köpcentra, som har störst utbud! :D
    GRYMT! :D
    Söndagen ganska seg... Men fredagen Amazing, och Lördagen också okey :)

    Nä, VAD MYSIGT! Du ska veta, jag är AVIS på dig nu! :0 ^^ <3
    Jobba i bokhandel är, för det första, inte alla som får äran att göra. Och sen, att åka till underbara Värmland(inte för att jag vart där, för det har jag ju inte... xD), det är amazing...!
    Hur kommer det sig att ni firar jul uppe i Varmland...? ^^
    På fredag alltså <3

    Hos mig händer väl inte så jätte mkt. Slutar skolan imorrn(onsdag), efter det ska jag direkt ner i stan och träna på friskis. Sen på torsdag tar jag mig nog ut till Zozzo, som jag driver bloggen med, och tittar på hennes avslutning (Y)
    På fredag ska vi antagligen ta in granen och göra pepparkakshus... Nam nam ^^
    Och på lördag är det julafton.. Ganska sorgligt. Denna julen är sista julen med min älskade fågel... <3 Han har jag haft sen jag var fyra eller fem, och nu är jag tretton. Han är en underbar krabat, som är livlig och han är min älskade skatt... Jag förstår inte varför det ska vara så orättvist... :´(
    Jag älskar hnm så... (Y)

    Har du några djur? <3
    Förresten, har du ngn snö...? ^^
    Kram<3

    SvaraRadera
  12. SV: Ja, eller hur!
    Den är jätte mysig
    - även på vintern ^^

    Ja, håller med. Negativt på negativt.. :/
    Men Värmland låter ju jätte fint! ^^

    Ja, jag hoppas det blir det! ;)
    Ja, gott med pepparkakshus! ^^

    Han är gammal... :´(
    Fåglar som han kan väl bli c:a åtta år, och min fågel är snart nio eller nåt. Han har fått en bula där bak som gör så att han inte längre kan flyga. Han har blivit mer aggressiv på senare dar och pratar ibland inte alls lika mycket som han gjorde förr... :´(

    Jaha... Synd jue... :(

    Palla snö.. :S
    Så mycket iaf. Första snön, hos oss, föll inatt och låg som ett vitt täcke över landskapet när vi alla steg upp i morse. Riktigt gött :)
    Asså, "fint", men annars- nej. Kallt, blött och jobbigt... :(
    Vad tycker du om snön? ^^

    Ja, sommar! :D
    Sommar sol, sommar sol... <3 :)
    Håller med dig till 110%där! :D
    Många kramar<3
    //Emme

    SvaraRadera