måndag 14 november 2011

Dränk mig i förslag!

Hejsan svejsan på er!

Nu är det så att på min skola ska vi under fyra dagar på en termin hålla på med något kallat "Elevens Val". Då får eleven själv hålla på med ett projekt som går ut på nästan vad som helst, men det ska gå under temat omvärld. Jag hade tänkt att läsa några böcker under de här dagarna, hehe. Men så kom lärarna med ett förslag om att jag kunde göra något sorts projekt i skolans bibliotek. Någon tipsgrej eller något. Jag tyckte att det lät jättekul, men nu inser jag att första dagen är imorgon och jag har inte kommit på vad jag ska göra i bibblan. Så om någon har något tips så är det supervälkommet! Det kan handla om precis vad som helst, alltså det behöver inte ens ha med temat att göra. Men bara ett tips på något kul att göra i ett bibliotek så skulle jag bli superglad!


Sedan ville jag bara tacka Emma på Emmas Bokhylla, som har gett mig en Liebster Award. Tack för den! Brightened my day! Eftersom jag redan har fått awarden förut så tackar jag bara och tar emot, men vill ni se vilka jag skickade vidare till och liknande så kan ni titta -->här<-- och -->här<--

6 kommentarer:

  1. Såg detta hos ett par bokbloggare =)

    SvaraRadera
  2. Brainstormar lite här nu då: Du skulle kunna ställa fram ett antal böcker med tema "omvärld" som du har läst eller tänker läsa, och så gör du en liten tidning där du recenserar de du läst och tipsar om de du tänker läsa. Denna tidning kan du ha på hyllan för "omvärlds-böcker".

    Lycka till med vad du nu väljer! :)

    SvaraRadera
  3. SVAR: Jag med! Jag köpte den mest för att jag har sett den innan på Westerfeld blogg och såg sjukt bra ut! :D

    SvaraRadera
  4. Svar: Nu blev jag också sugen på att göra något sådant! :D Vore kul om du berättar om ditt projekt sedan! :)

    SvaraRadera
  5. Gör en särskrivning till Om världen: Tipsa om böcker som tilldrar sig på olika ställen i världen, i olika tider i världen, som skildrar olika problem i världen, som beskriver vackra saker i världen etc..
    Förresten kanske inte särskrivningen behövs :)
    OCH berätta för oss vad du gör - låter spännande.
    Cilla Dalén, bibliotekarie

    SvaraRadera
  6. Cilla: Det låter jätteintressant! u har jag redan gett mig in på ett projekt, men där ska jag verkligen komma ihåg. Låter jättekul!

    Jag kommer nog göra något inlägg om slutresultatet av det jag håller på med när det är klart. Hoppas bara att det blir bra :D

    SvaraRadera